Kilka słów o mnie

Przyjechałem do Jeleniej Góry na jesieni 2006 turystycznie, na 2 dni i mieszkam do dziś.
Urok tego miejsca kazał mi tu zainwestować i rozpocząć nowe życie. Jednak jako spadochroniarz mam spojrzenie mniej nacechowane bezkrytyczną miłością rodzinną i może dlatego bardzo bym chciał, aby to miejsce wykorzystało w pełni swój potencjał. Może dlatego czasami szukam dziury w całym. Chcę jednak mobilizować wszystkich współmieszkańców do działań na rzecz odgnuśnienia, rozwoju i uatrakcyjnienia Jeleniej. Szukam zwolenników takiego myślenia.

Podziel się z innymi

| |

09.08.2017, środa - miesięcznica

2017-08-09 12:56
Już jutro kolejna miesięcznica, już jutro Kaczyński będzie religijnie Naród pouczał kto jest lepszym, a kto gorszym Polakiem i obiecywał, że już za chwilę będzie lepiej, bo jest na dobrej drodze i z niej nie zawróci.

Owszem, drogę sobie oczyścił wymieniając warszawskiego konserwatora zabytków z fachowca na posłusznego. Teraz musi tylko wymyślić jakiś sprytny myk by ominąć Radę Warszawy i już dowolna ilość pomników, ku chwale Wielkiego Bliźniaka, w dowolnym miejscu, może być stawiana (chociaż w zwyczaju przestrzegającej prawa "dobrej zmiany" jest stawianie pomników nocą i bez zezwoleń, bo to tak w ramach walki z "komunistami, złodziejami, zdradzieckimi mordami, kanaliami, mordercami i ubeckimi wdowami"). Chodzi przecie o to, by nazwisko Kaczyński na pokolenia trwało jak Kościuszko czy Puławski.

Niestety postawienie pomników, nawet w najbardziej honorowych miejscach nie zapewnia im trwałości, bo - co najnowsza historia pokazała - pomniki się stawia, ale równie sprawnie się je rozbiera.

Na 10.08. przewidziana jest również kontrmanifestacja. Nie wiem na ile główna "manifestacja religijna" będzie zabezpieczona. Czy w stopniu równym do tego, który miał miejsce miesiąc temu. Jeśli jednak przywódcy dobrej zmiany będą chcieli się od Narodu odgrodzić murami i szpalerami policji proponuję, by nie dawać uciechy zagłębionym w modlitwie manifestantom, tylko kontrmanifestację urządzić gdzieś w sąsiedztwie. Niech przywódcy Narodu maszerują w osłonie i barierek i policji absolutnie pustym traktem Królewskim, niech Kaczyński przemawia tylko tylko do swoich, bo i tak to przemówienie jest wyłącznie do nich kierowane. Niech dbająca o jedność Narodu i dobro każdego obywatela władza przemaszeruje pustymi ulicami. To będzie piękny obrazek, świetnie się sprzedający w telewizji. Taki obrazek powie więcej od wszelkich sondaży. Dosadniej pokaże zainteresowanie Narodu teatrem Kaczyńskiego, a jednocześnie te w pustce stojące i barierki i szwadrony policjantów uwidocznią groteskowość całego przedstawienia i strach rządzących przed kontaktem z Polakami.

Pozbawcie Ich publiczności i gapiów. Moim zdaniem da to więcej niż przekrzykiwanie się ponad barierkami i głowami policjantów. Te okrzyki i transparenty tylko umacniają Kaczyńskiego i jego najbliższe otoczenie w potrzebie walki. Pozwalają na wskazanie swojemu elektoratowi wrogów i mobilizację do walki z nimi. Po co?! Dajcie Im maszerować, maszerować w kompletnej pustce.

Komentarze

Jan Gil @ 185.25.122.*

wysłany: 2017-08-09 15:37

Panie Pawle!
Jest tyle ważnych tematów regionalnych. Może lepiej dla Pana i czytających będzie zając się właśnie tymi tematami (jak to miał Pan w zwyczaju robić wcześniej. Bardzo o to Pana prosimy.

PK.: szanowny Panie Janie,

ale tyle się dzieje poza regionem, co dla regionu i jego mieszkańców ma kluczowe znaczenie. Choćby likwidacja Festiwalu dell'Arte. Nowej władzy się nie podobał, więc ministerstwo i nowe władze państwowych sponsorów (z nowymi władzami i nowymi wytycznymi) się wycofali. To jest właśnie przełożenie tej "wielkiej" polityki na region.

Tematy regionalne mają wobec tamtych jakby nieco podrzędny wymiar.

Serdecznie pozdrawiam

ta hucpa @ 83.30.241.*

wysłany: 2017-08-09 16:23

to wymierzenie obelgi dla katolickiej religji.A może już po odejściuJP2 ,jej nie ma?

PK.: proszę o przybliżenie owej obelgi i JP 2 ma z tym wszystkim wspólnego?

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-09 16:45

Coraz bardziej żałosne są te Pańskie wynurzenia.

PK.: a co w nich żałosnego? Żałosny jest Kaczyński z miesięcznicami.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2017-08-09 19:58

Panie Pawle okazuje się, że w JG każdego 9-tego dnia miesiąca, na rynku JG jest organizowana przez KOD JG miesięcznica niepublikowania wyroku TK. Dziś też się odbyła o 17-tej ale niestety się nie załapałem. Na następnej będę. Warto promować tą inicjatywę obywatelską. Panów Widza i Wieńczysława uprasza się o odpowiednią porcję wyzwisk w celu promocji wydarzenia!

PK.: więc publikuję, tylko szkoda, że KOD o informację nie dba.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2017-08-09 21:54

Pełna zgoda ale to tylko świadczy, że amatorzy i że ich nikt nie finansuje. Powinni założyć bloga na JG24. Jak mnie przyjmą będą namawiał.

PK.: przy obecnym zaawansowaniu komunikacji elektronicznej rozpowszechnianie wiadomości nic nie kosztuje.

ta hucpa @ 83.27.29.*

wysłany: 2017-08-10 11:10

to to o czym pan napisał.Bo w katolicyzmie ,żałoba trwa rok.Po odejściu

ta hucpa @ 83.27.29.*

wysłany: 2017-08-10 11:13

To ,to o czym tu dyskutujemy.W katolicyzmie żałoba trwa rok.Po odejściu JP2 ,nasz kk ,poszedł w długaą,czyli do średniowiecza.I jeden BP Pieronek nie da rady.A wp polityce geniusz ,orzekł ,że też pójdzie w druga stroneę,czyli do tyły,.Narazie mamy dyktaturę ciemników ,co będzie dalej ,cholera wie.

PK.: http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/pa%c5%84stwowa-kasa-nie-sk%c4%85pi-o-rydzykowi-pos%c5%82anka-doliczy%c5%82a-si%c4%99-prawie-40-mln-z%c5%82otych/ar-AApNVtf?li=BBr5MK7&ocid=SK216DHP

Wieńczysław @ 31.0.82.*

wysłany: 2017-08-10 11:45

Ach, ta nagonka na Kościół - jak mi to przypomina czasy stalinowskie. Wtedy też dzielono księży na światłych "patriotów" (Pieronek) i "reakcyjny kler". Mają oni tańczyć jak im zagra politbiuro na Czerskiej, a nie robić to, co sami uważają za słuszne.

PK.: jaka nagonka i gdzie?

dirty @ 83.26.231.*

wysłany: 2017-08-10 11:47

Żyje Pan Warszawą a nie Jelenią gdzie bieda aż piszczy, z założenia blogi na jg24 miały oddawać naszą, jeleniogórską rzeczywistość...
Szkoda że Pan aż tak odleciał bo posty o JGA miał Pan nawet racjonalne. Może nie chce Pan atakować naczelnego KODziarza JG, Pana Zawiły? Swój swojego...

40% i wciąż rośnie... mimo coraz większej piany na ustach 'oburzonych'. To musi boleć

PK.: ale w miarę wzrostu strach rządzących rośnie, bo to co teraz zrobili w ramach "zabezpieczenia" miesięcznicy jest już więcej niż groteskowe. Nawet zabezpieczenie zjazdu NATO z wieloma głowami ważnych państw było mniej uciążliwe dla mieszkańców Warszawy od zabezpieczenia przemarszu szeregowego posła.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-10 12:39

Te kilkanaście osób wczoraj przed ratuszem. Serce rośnie widząc jak mizerne poparcie ma KOD.

PK.: no, dobrze nie jest.

Marian @ 37.47.128.*

wysłany: 2017-08-10 13:20

Panie Pawle. Pana jeszcze trzyma po Woodstock? Jak inni radzą proszę zejść na lokalne podwórko. Mamy tutaj co robić. Gdyby tacy jak Pan dali sobie spokój z miesięcznicami to temat by się skończył bo nie było by komu o nim gadać. Ot przywilej demokracji...

PK.: oto przykład na przełożenie pomysłów rządu dobrej zmiany na stosunki lokalne:
http://businessinsider.com.pl/finanse/firmy/firmy-beda-musialy-raportowac-min-macierewiczowi/r02ddll
Jestem zdania, że o takich rzeczach należy mówić nawet w JG, choć teoretycznie nie są one ściśle lokalne.

Mój apel w sprawie miesięcznicy zmierzał właśnie w tym kierunku. Kaczyński za każdym razem tylko jątrzy, a do skutecznego jątrzenia potrzebuje odbiorców. Jak - poza paroma delegatami rządu i Gazety Polskiej - nikogo tam nie będzie, owo jątrzenia straci i sens i siłę.

Wieńczysław @ 31.0.82.*

wysłany: 2017-08-10 16:17

Populiści z PiS-u rozwalają gospodarkę!

http://forsal.pl/artykuly/1063046,orlen-postawil-rafinerie-mozejki-na-nogi-w-2016-r-przyniosla-ok-900-mln-zl-zysku.html

http://forsal.pl/praca/aktualnosci/artykuly/1063492,przecietne-wynagrodzenie-zarabiamy-wiecej-niz-przed-rokiem-gus-podal-dane-za-ii-kw-2017-r.html

http://forsal.pl/gospodarka/aktualnosci/artykuly/1063518,4-1-proc-wzrostu-pkb-w-2018-roku-najnowsza-prognoza-ekonomistow-z-pko-bp.html

PK.: no i brawo!

Wieńczysław @ 31.0.82.*

wysłany: 2017-08-10 16:46

"PK.: jaka nagonka i gdzie?"

Antyklerykalna nagonka, na tym blogu, m.in. w twoich komentarzach.

PK.: po pierwsze powszechnie w naszym kraju przyjęte formy wymagają zwrotu " w Pańskich komentarzach", ale widać na chamstwo rady nie ma, bo cham zawsze uparty.

Co do nagonki czekam na cytaty.

Fajna zawierucha w obozie dobrej zmiany.http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/andrzej-duda-i-antoni-macierewicz-na-kursie-kolizyjnym/z9ykp47
Kto tam właściwie jest prezydentem, bo ja już straciłem orientację. Bardziej Ziobro czy bardziej Macierewicz?

A może to Kaczyński wypuścił Prezydenta, żeby zrobił porządek z tymi, których sam Naczelnik ruszyć nie chce i nie może.

brawo @ 83.30.125.*

wysłany: 2017-08-10 17:16

Dla Wieńczysława .Przyznał ,że za rządów obecnych ,mamy czasy stalinowskie.Tak trzymać,i do przodu.Zasmucony tylko jestem ,że Pieronek biskup, u pisiaczy ,nie już katolikiem.A warto Jego cytować ,i pokazać ,że jest wiernym uczniem JP2.Bo chyba zauważyliście że w pisiaczym ,państwie o naszym Świętym jakoś cicho.

PK.: tylko Oświecony Pan Wieńczysław trochę pomylił się, bo do owych "oświeconych księży patriotów" zaliczało się tych zrzeszonych w PAX-ie falangisty Bolesława Piaseckiego i porównywanie z nimi Bp. Pieronka jest - delikatnie mówiąc - trochę nadużyciem.

Wieńczysław @ 31.0.82.*

wysłany: 2017-08-10 17:38

Szanowny Panie Kucharski,

czy uważa Pan, że Polska powinna wypłacić Niemcom odszkodowania za utracone majątki Niemców wypędzonych z Ziem Zachodnich po II wojnie światowej?


PK.: sprawa ta jest już od dawna uregulowana, czyżby to Panu umknęło. A gdzie moja prośba o cytaty?

Marian @ 78.88.140.*

wysłany: 2017-08-10 18:19

Panie Pawle - mało interesuję się polityką, wiadomości nie oglądam też z żadnej strony. Jak już coś czytam, to staram się, żeby to było wyważone. Ale tą komedię co Pan pokazał w linku to przyznam szczerze - taką opozycję, co potrafi tylko krzyczeć a nie sensownie pracować to ja bym jak Jagnę potraktował...za moje pieniądze ta komedia?

Marian @ 78.88.140.*

wysłany: 2017-08-10 18:23

Przepraszam za moje niedouczenie - dopiero zobaczyłem, że Business Insider należy do Axel Springer. Zawsze mówiłem, że jak w Polsce ma być lepiej, jak ludzie czytają i wierzą w takie tytuły jak Fakt...to ta sama stajnia.

PK.: ale to nie żart, to żaden fake news, tego nie wymyślił Fakt, ani Springer, to wymyślił min. Macierewicz, osobiście i jeszcze oficjalnie ogłosił.

To jeszcze Panu coś dodam, bo pan Minister stał się ostatnio nader aktywny:
https://lodz.onet.pl/antoni-macierewicz-chce-wyznaczac-wladze-lodzkiej-uczelni-naukowcy-protestuja/65hl615

Choć nie jestem fanem prof. Bugaja, to uważam ten jego wywiad za interesujący, bo prowadzony nie z pozycji "totalnej opozycji":
http://www.rp.pl/Polityka/308099898-Ryszard-Bugaj-ocenia-PiS.html#ap-5

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-12 19:13

:):):):):):):):)::)

ciąg dalszy POlewu :

/ PK ? / :

Choć nie jestem fanem prof. Bugaja, to uważam ten jego wywiad za interesujący, bo prowadzony nie z pozycji "totalnej opozycji": ...

Widz :

Choć nie jestem fanem reżysera Saramonowicza , to uważam ten jego wpis za interesujący, bo prowadzony z pozycji "totalnej opozycji":

http://imoje.pl/news/zrezygnowany-andrzej-saramonowicz-chociaz-jest-przeciwko-pis-to-bolesnie-wytknal-grabcowi-slabosc-po?uid=64196

"Niech pan nas nie obraża komunałami. W tym, co pan to klepie, nie ma żadnej treści. Czy pan tego nie widzi?" - zirytował się na Twitterze Andrzej Saramonowicz. Scenarzysta wdał się w rozmowę z rzecznikiem PO, ale argumenty Jana Grabca kompletnie do niego nie trafiły. I - jak dowodził - nie ma szans, by przemówiły do reszty Polaków.

PK.: no i co z tego, że panowie się posprzeczali? Pan Saramonowicz niczego nowego nie odkrył. Cała Polska o tym mówi i czeka na nowego wodza opozycji. Właśnie między innymi o tym był mój poprzedni tekst "Wielki strach" i kilka innych wpisów.

Oczekiwałbym od tak wnikliwego obserwatora sceny politycznej zabrania głosu na tematy tu poruszone zamiast przytaczania rozmaitych, całkiem marginalnych dykteryjek. To taka popularna - niestety po obu stronach politycznego sporu, ale jej wydanie PiSowskie jest o wiele chętniej i konsekwentniej stosowane - metoda. Zamiast o sprawie, to jakieś tam bzdurne anegdoty, a najlepiej te - pozornie istotne, ale tylko dla niemyślących - bijące w obecną opozycję. Metoda bez przyszłości, bo bzdurna i nic nie wnosząca, obnażająca jedynie miałkość intelektualną oraz brak rzeczywistych argumentów. PiSowscy specjaliści na pytanie o dzisiejszą temperaturę zwykle odpowiadają, że przez 8 lat rządów PO było zimniej i ciemniej, a tak poza wszystkim, to ludziom brakowało pieniędzy na słońce i Pan stosuje ten sam system dyskusji.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-13 14:59

Ano właśnie.
Tym razem celnie Pan ujął temat.
Tylko że, parafrazując Gogola, „ o kim Pan pisze ?”.
Przecież o sobie Pan pisze i o tzw. opozycji !
Ta „ opozycja’ nie ma i nigdy nie miała programu, oprócz tego, żeby rządzić .
Rządzić za wszelką cenę.
W czyim imieniu i …czyim interesie ?
Oto jest pytanie, na które mógłby odpowiedzieć tylko „ Krul ” Europy !

Zarzuca Pan mi i innym, że zajmujemy się „ całkiem marginalnymi dykteryjkami „
A czym szanowny Pan się zajmuje ?
Rozumiem, z braku laku i kit jest dobry.
Wobec plajty wróżb o upadku budżety, o bojkocie kapitału zagranicznego, itd. itp. pozostają „ facecje’, kto na kogo żle spojrzał lub wręcz fake newsy, których przykłady Panu podałem, ale Pan tradycyjnie już, nie raczył ich opublikować.
Bo niewygodne i dyskredytujące antypisowską propagandę !

W tej chwili istotne jest to, że Polska, stawająca w poprzek interesów politycznych i ekonomicznych Niemiec i Rosji oraz wielkiego, ponadnarodowego kapitału, jest poddawana nieustannej presji, ze wszystkich stron.
I to niestety, przy wykorzystaniu, za ich zgodą zresztą , polskiej, tzw. opozycji.
Jak kiedyś powiedział Henry John Temple: „Wielka Brytania nie ma wiecznych sojuszników, ani wiecznych wrogów; wieczne są tylko interesy Wielkiej Brytanii i obowiązek ich ochrony”.

Wielka Brytania , Niemcy, Rosja, USA itd. mają interesy a Polska ma nie mieć ?????????????

A niby dlaczego ????????????????????????????????????????????
Na zakończenie, niech się Pan nie spodziewa, że tak szybko PiS przegra, bo są zawirowania polityczne, bo Prezydent się „ emancypuje „, bo biorą czasami górę emocje i ambicje.

Kaczyński zrozumiał, że obecnie panuje w świecie „ mediokracja „ i nie popełni błędów z przeszłości, takich, jakie popełniła PO.
Nie będzie przyspieszonych wyborów, mimo, iż sondaże są baaaaardzo dobre.
Zostaną umocnione zmiany realne i świadomościowe.
Pozwolę sobie wkleić dwa wpisy, które moim zdaniem, w jakiś sposób charakteryzują przemiany świadomościowe Polaków.

Już nie wszyscy godzimy się na status „ ubogiej panny bez posagu” ani „ zupy pomidorowej, którą wszyscy muszą, za wszelką cenę , lubić „ !!!!

Wpis internauty pierwszy :
Odpowiedź na wpis o „ nieudacznikach z PiS ”, obecnie rządzących :


nico44 03.08.2017 13:07

Uzywajac twojego nazewnictwa przez ostatnie 70 lat (1945-2015) Polska "rzadzili" "udacznicy" , bedacy faktycznie funkcjunariuszami marionetkowych rezimow z sowieckiego i niemieckiego nadania. Udalo im sie zrobic z Polski jeden z 3 najbiedniejszych krajow tzw unii, doprowadzic do likwidacji przemyslu, pogonienia bankow, ubezpieczalni, mediow etc najpierw za Bug a po 1989 r za Odre. Jedynym namacalnym "sukcesem" byla masowa produkcja takich jak ty polmozgow-lemingow, o mentalnosci niewolnikow, ktorzy kpzr i nsdap (obecnie pod innymi nazwami) oddaliby ostatnia koszule a za kilka euronow wystawiliby matke i siostre pod latarnie.

I drugi, jako komentarz, do sugestii Kozlowskiej z Fundacji „ Otwarty Dialog „ w stosunku do red. Gadowskiego : Mniej alkoholu i wszystko Panu się poukłada
Internauta skomentował to tak :
Zaczynają nas pouczać Rosjanie o piciu, Niemcy o obozach koncentracyjnych. Lobby gejowskie (UE) o rodzinie. To jakiś żart.

15: 00

PK.: BARDZO MNIE CIESZY PAŃSKIE SAMOZADOWOLENIE, JEDNAK HISTORIA POKAZUJE (W PRZYPADKU PO TEŻ), ŻE IM WIĘKSZE SAMOZADOWOLENIE, TYM UPADEK BLIŻSZY.

Bzdury z patriotyczno-głupawych wpisów PiSowskich "mądrali" nie robią na mnie wrażenia. Potwierdzają tylko tezy o naoliwionej maszynie propagandowej Kaczyńskiego z poprzedniego tekstu.

A O MERITUM NADAL NIC.

ZA SKOMPLIKOWANE?

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-13 15:21

/ PK / :
PiSowscy specjaliści na pytanie o dzisiejszą temperaturę zwykle odpowiadają, że przez 8 lat rządów PO było zimniej i ciemniej, a tak poza wszystkim, to ludziom brakowało pieniędzy na słońce i Pan stosuje ten sam system dyskusji.

Dosyć dowcipnie, ale ...

Platfusowska i lewacka propaganda , wieszczyła, że za PiS - u , to krowy przestaną nieść jajka a kury mleko dawać ...

I co ?

mleko jest a jajek skażonych , bo z Belgii, nie ma ?????

PK.: i znów nie na temat, tylko, że PO kłamało.
KIEDY PAN BĘDZIE ŁASKAW - RAZEM Z RESZTĄ NAWIEDZONYCH WYZNAWCÓW PIS - ZAAKCEPTOWAĆ, ŻE OPOZYCJA NIE KOŃCZY SIĘ NA PO I NOWOCZESNEJ. TAK BY CHCIAŁ NACZELNIK, ALE WIDAĆ, ŻE LUD MA DOSYĆ SCHETYNY.

A oto przykład PiSowskiej kultury dyskusji i sporu na argumenty:
http://film.onet.pl/wiadomosci/tv-republika-krytykuje-agnieszke-holland/5jyj98

Po prostu chamstwo i tyle. I tak się rozmawia z Suwerenem. A może to jedyna metoda, bo innego przekazu ów Suweren nie jest w stanie zrozumieć.

Jaki poziom - taki Suweren, jaki Suweren - takie elity, jakie elity - taki język, jaki język - taki poziom.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-13 17:02

SUPER , ALE GDZIE INNA RETORYKA " TOTALNEJ OPOZYCJI : ????
GDZIE TEN WYCZEKIWANY " WÓDZ OPOZYCJI " ???
KRUL EUROPY RACZEJ JEST PRZEWIDYWANY NA SCHROEDERA BIS !!!

TAK CZY OWAK . MACIE PROBLEM , WIELKIIIIIIIII PROBLEM , TZW. OPOZYCJO !!!

PK.: kolejna ustawka - tylko Tusk zapewni piękną przyszłość. Tusk jest rozwiązaniem zastępczym, a
ów prawdziwy wódz opozycji - mam nadzieję i w to głęboko wierzę - jeszcze się ukaże, ale nie dziś, bo do wyborów za dużo czasu.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-13 17:19

I znowu dopisek z cyklu : EPATUJĘ was „ całkiem marginalnymi dykteryjkami „!

Kto to kużwa jest ta A, Holland ???

Autorytet ???

Dla kogo ???

Dla lobby gejowskiego ???

Wyrocznia ???

ODSTOSUNKUJ SIĘ OD SUWERENA !!!

Trepie jeden, tak jak ty rozmawiasz z POLAKAMI, tak nigdy żaden POLAK NIE ROZMAWIAŁ Z POLAKAMI !!!!

PK.: no i poszły konie.
No się Pan, szanowny Widzu odkrył całkowicie.

Wyszła z Pana cała wielobarwna kultura osobista, głębia intelektualna i PiSowska ogłada.

Brawo, niech żyje Suweren, jako przodująca siła Narodu, predestynowana do nauczania i pouczania innych, jako świetlisty przykład dla przyszłych pokoleń. Już kiedyś przeżywaliśmy taką "przodującą" siłę Narodu i nikt się nie spodziewał, że wróci, a tu proszę......

I potem się Pan dziwi, że niektórzy Was nie szanują! Niech Pan spojrzy w lustro, przeczyta jakąś książkę, obejrzy jakiś prawdziwy film i wyjdzie z tych "wspaniałych" tekstów mediów rydzykowsko-skokowych. Niech Pan się zacznie uczyć kultury europejskiej i postara zrozumieć mądrzejszych od siebie zamiast chamsko odreagowywać swoje niedokształcenie, brak obycia, wychowania i inne kompleksy.

To jest taka typowa polska "tolerancja" bez chęci nauczenia się czegokolwiek! Typowy wyborca PiS!

Do takich jak Pan przemawia właśnie Kaczyński i jego "banda" prymitywnych nieuków przeświadczonych o swojej nieomylności i wiedzy absolutnej.

Takie typowe: nic nie potrafimy, ale Wam pokażemy, bo i tak nam nic nie zrobicie. Arogancja totalna! Czyste TKM!!!!

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-13 21:09

Jesteś Pan żałosnym chłystkiem a nie partnerem do dyskusji.

Na cały mój wpis, odpowiedz „ merytoryczna „, to bredzenie, pseudofilozoficzna „ myśl” chłopka – roztropka , pisana w dodatku CAPS LOCK – iem, o moim ….SAMOZADOWOLENIU .

Merytoryczny „ obserwator „ się wysilił !

Chyba to jedyne na mikroskopijną miareczkę Pana możliwości, nazwijmy je eufemistycznie, intelektualnych.

Kultury żąda Pan od innych a sam występ Owsiaka, który zachował się jak ostatni luj, seksistowsko traktując kobietę , usprawiedliwia Pan tym, że to Pawłowicz jest temu winna , bo ma … ostry język.

A krytyka waszej lewackiej „ świętej „- Holland już jest : A oto przykład PiSowskiej kultury dyskusji i sporu na argumenty:
http://film.onet.pl/wiadomosci/tv-republika-krytykuje-agnieszke-holland/5jyj98

Po prostu chamstwo i tyle. I tak się rozmawia z Suwerenem. A może to jedyna metoda, bo innego przekazu ów Suweren nie jest w stanie zrozumieć.

Jaki poziom - taki Suweren, jaki Suweren - takie elity, jakie elity - taki język, jaki język - taki poziom.

A co to za język, którym Pan pisze ???

Albo jest Pan chamem i kretynem, albo Pan jest na tyle cyniczny i zapiekły, że go Pan udaje, nie licząc się z osobistymi kosztami.

Udawać chama i kretyna, nie licząc się z tym, że tego nie da się ani ukryć , ani usprawiedliwiać.

Tym bardziej groteskowe są Pana uwagi na temat kultury innych !!!

Jeszcze raz , jest Pan chłystkiem, z którym nie ma sensu poważnie rozmawiać.

STRATA CZASU !!!

PS. Jestem dziwnie spokojny, że ani inteligencji nie starczy aby na ten wpis odpowiedzieć, ani odwagi, aby go opublikować.
21: 03

PK.: publikuję chętnie, bo się Pan sukcesywnie kompromituje i pogrąża. Pisze Pan chyba przed lustrem o sobie.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-13 21:20

I jeszcze.
Co do wykształcenia , to sądząc po poziomie Pana " wydalin " medialnych, ich zawartości intelektualnej i kultury, to....skończył Pan chociaż ... szkołę podstawową ???

Banda prymitywnych nieuków ?

A może jednak to PO, Nowoczesna z Ryskiem od " Sześciu króli " ?

Piszę to zupełnie bez " bulu ".

Nie mam też wstosunku do was " nadzieji " !!!

PK.: ale pękło.
Ale się ocean chamstwa wylał.
Już się łaskawy Pan dość wyrzygał? A czy poza obelgami i rzyganiem coś Pan Widz potrafi?

A gdzie jakieś merytoryczne uwagi, krytyka, zarzuty.

Aha, nie potrafi Pan.

Rozumiem, bo niby jak, niby skąd. Sama arogancja, bezczelność, agresja i chamstwo, braku kultury, obycia i inteligencji nie zastąpią. Skąd to wszystko? Ano z kompleksów i strachu.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-13 23:29

To taka typowa polska "tolerancja" bez chęci nauczenia się czegokolwiek!Typowy wyborca totalnej opozycji!I potem się Pan dziwi, że niektórzy Was nie sznują.Niech Pan spojrzy w lustro, przeczyta jakąś książkę, obejrzy jakiś prawdziwy film i wyjdzie z tych "wspaniałych" tekstów mediów wiertniczo-czersko-akselszpringerowych...Widzi Pan źdźbło trawy w oku bliźniego, a nie widzi belki we własnym?!

PK.: taka rozmowa z obrazem.
Gdzie rzeczowe argumenty.

Wiele dałbym za to, by być świadkiem tego kwiku, gdy nagle PiS, Wszechpolacy i ONR przestaną rządzić. Chyba przyjdzie Wam chodzić kanałami.

Nie, nie, linczów nie będzie, ale ten wstyd za arogancję i bezmyślność, z tym będziecie musieli sobie poradzić.

Do tego masy PiSowskiej elity na bruku, bez roboty, bez perspektyw, bo - mam nadzieję - selekcja się odbędzie. Taka selekcja dogłębna prowadzona metodą PiSowską - wszystkich Waszych won won!
Bez białych rękawiczek Tuska.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-14 09:39

(...)

Oj, Kucharski, ty się nie dziw, że ludzie zaczynają z tobą tak rozmawiać, bo nikomu się nie chce wysilać dla człowieka, który charakteryzuje się tak dużym stopniem ignorancji i który wielokrotnie wykazywał złą wolę, który robił wszystko, by poziom komentarzy jego bloga się systematycznie obniżał. Już próbowano z tobą dyskutować spokojnie i na temat, zawsze kończyło się to tym, że wyzywałeś interlokutora od populistów, pisowców itd., zarzucałeś "brak obiektywizmu" (śmiech na sali - tobie się wydaje, że jesteś obiektywny??) itd. Za taką dyskusję to ja dziękuję. Sam jesteś sobie winien.

PK.: to niech Pan łaskawie wreszcie spełni swoją obietnicę i się tu więcej nie udziela.
A oto świadectwo utraty zaufania zwalczających się przywódców obozu "dobrej zmiany": http://wiadomosci.onet.pl/kraj/sondaz-wyborcy-opozycji-chca-innych-liderow/yv0yd32.
Jest to również potwierdzenie tezy o nijakości opozycji i jej obecnych wodzów.

Wniosek:

wszyscy czekają na prawdziwą odnowę w myśl zasady: tym panom już dziękujemy.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-14 10:24

A co, nie lubisz jak ci ktoś wytyka twoje kompromitujące błędy (nie tylko językowe)? Rozumiem. Skoro jesteś jednak taki arogancki, rozdajesz łatki na prawo i lewo, zapowiadasz jakieś antypisowskie czystki i wyłazi z ciebie taka typowa niemiecka buta, to musisz być przygotowany na ostrą krytykę.

PK.: skąd pomysł pomysł, by mi przypisywać "typową niemiecką butę". Czy to przypadkiem nie odrobinę rasistowskie? Obozowi PiSowskiemu, jeśli chodzi o butę, to nikt nie jest w stanie dorównać.

Ostra krytyka jest mile widziana, ale to co Pan wraz z Widzem uprawiacie nie jest żadną krytyką, jest jedynie podszytym strachem odreagowywaniem własnych kompleksów. Wy potraficie tylko wypluwać żółć i obelgi choć i to już przestało na mnie robić wrażenia.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2017-08-14 10:28

A mi się podoba, że prezes na ostatniej miesiączce przyznał, że "kłamstwo smoleńskie" to ta gadka o sztucznej mgle itd. Teraz niespokojnie poczekamy aż wyjdzie kto to "zdradzieckie mordy" i "nowa targowica". Książka pana Piątka chyba już jedną z nich zidentyfikowała.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-14 10:53

"skąd pomysł pomysł, by mi przypisywać "typową niemiecką butę"." Czy to przypadkiem nie odrobinę rasistowskie?

A skąd pomysł, żeby przypisywać komuś "typową polską "tolerancję""? Czy to przypadkiem nie odrobinę rasistowskie?

PK.: chyba Panu już się w głowie wszystko pomerdało. Z myśleniem, a do tego logicznym, problemy były zawsze, ale się to u Pana zdecydowanie pogłębia i to w niepokojącym tempie.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-14 12:14

To możliwe, jak to historii bywa.

Ale ... najpierw SUWEREN musi wyrazić zgodę na wypuszczenie was z rezerwatów.

Dla " czerwonych" !

PK.: wolę "rezerwaty dla czerwonych" od bycia okazem w zoo dla brunatnych. W rezerwatach ma się przynajmniej wolność, o czym w PiSowskim zoo coraz trudniej.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-14 14:48

/ PK / :
PK.: skąd pomysł pomysł, by mi przypisywać "typową niemiecką butę". Czy to przypadkiem nie odrobinę rasistowskie? Obozowi PiSowskiemu, jeśli chodzi o butę, to nikt nie jest w stanie dorównać.

A skąd pomysł, żeby wszystkim wyborcom i zwolennikom PiS przypisywać ciemnotę i braki w myśleniu i wykształceniu ?

A co ma wspólnego przypisywanie komuś " buty niemieckiej" z rasizmem " ,ma wspólnego , wykszałciuchu " żałosny ?

PK.: i znów zakompleksienie i zazdrość wyłazi.
Tacy osobnicy jak Pan, Wieńczysław, Jaki, Suski, itp. sami sobie świadectwo wspomnianych braków dzień w dzień, godzina za godziną wystawiają.

A oto dowód na zazdrość i kompleksy: nazywanie ludzi o większej wiedzy, kulturze i wykształceniu "wykształciuchami". Zrozumiał?

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-14 15:12

Żałosny chłystku (...)

PK.: już Pan był uprzejmy pokazać całą swoją kulturę i za więcej dziękuję z góry. Będę dalej publikował po ujawnieniu imienia i nazwiska. Oczekuję choć minimum odwagi cywilnej.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-08-14 16:08

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz.

Pasuje ?

PK.: z tchórzliwymi chamami nie zadaję się.

Pozdrawiam i życzę sukcesów w chamskim życiu.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-14 17:40

"Do tego masy PiSowskiej elity na bruku, bez roboty, bez perspektyw, bo-mam nadzieje-selekcja się odbędzie.Taka selekcja dogłębna prowadzona metodą PiSowską-wszystkich waszych won, won.Bez białych rękawiczek Tuska".Ale z Pana leming wyziera?!Co, jak trochę niewygodnej prawdy się usłyszy to nerwy zaczynają puszczać?Ja krytykować to w porządku, mnie krytykować to obraza i chamstwo, moralność Kalego?!

PK.: cały czas odnosiłem wrażenie, że z tą niewygodną prawdą, to bardziej dotyczy środowiska PiSowskiego. Jak coś inaczej niż w Info Kurtv, to nie przyjmujemy, nie akceptujemy, tylko oblewamy gó.nem i błotem wypowiadającego, bo właścicielami jedynej prawdziwej prawdy jesteśmy przecie my, dzielni i oświeceni PiSowscy wyborcy.
Proszę sobie poczytać trochę oświeconych wpisów Widza lub Wieńczysława. Jak im coś nie pasuje, bo w wSieci było inaczej, potrafią jedynie chamsko obrażać, bez żadnych argumentów - ot tak sobie dokopać i kłamać, bo kłamstwo wielokrotnie powtarzane staje się częściowo prawdą. Przykład? Ależ proszę: choćby wybuchy w Smoleńsku. Ileż to już wersji i za jakie nasze pieniądze szanowni "naukowcy" Macierewicza nam wciskali. Niestety wszystkie nie wytrzymywały próby prawdy i czasu. Ale "naukowcy" badają za pieniądze podatników (czyli Pańskie, moje, babci Kowalskiej i cioci Krystyny) sprawnie badają dalej, a Macierewicz coraz to nowe "prawdy" i "odkrycia" ogłasza jątrząc i ogłupiając Lud PiSowski.

I tak to u Was jest. I nie dziwcie się, że myślący obywatele nie chcą tego całego brudu i jego autorów.

Ale Wy w te bzdety wierzycie i dlatego waleczne trolle PiSowscy (choćby ci wymienieni powyżej wraz z Panem) bez zmrużenia oka, ale również bez uruchomienia mózgu te piramidalne bzdury i kłamstwa powtarzają i ich nawet (wbrew zdrowemu rozsądkowi) bronią.

Może (to wydaje się wielce prawdopodobne) jesteście za prymitywni lub może za bardzo wierzący w słowa i obietnice Naczelnika by wyrobić sobie własne zdanie i podjąć jakąkolwiek rzeczową i popartą argumentami i faktami dyskusję więc przykrywacie swoje braki krzykiem, chamstwem, niewybrednymi obelgami - taka to jest PiSowska metoda komunikowania widać, taka jest obrona PiSowskiego państwa i jego legendy. I to wszystko w imię obrony polskiej tradycji patriotyczno-katolickiej? Jak te matactwa pasują do katolickiej moralności, o której bez przerwy opowiadacie, ze niby jest zagrożona i bronic jej trzeba.

Jej trzeba bronić przed Rydzykiem i dobrą zmianą, bo oni ją politycznie wykorzystują i manipulują.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-14 22:51

Jedni wierzą w to inni wierzą w "pancerną brzozę" i zapewnienia-"na metr w głąb, na metr w głąb", przyjaźń i wzorcową współpracę tusko-rządu i putnowsko-miedwiedwiewowskiej zresetowanej mateczki rasiji.I kto tu kogo ogłupia???

PK.: to komisja pod wodzą min. Macierewicza i opłacana z Pańskich pieniędzy wymyśliła "żelazną brzozę" oraz kilka, ciągle się zmieniających (to jest najlepsze świadectwo - owa zmienność - w brak wiary samej komisji w ogłaszane kolejne przyczyny katastrofy) bzdur i tak długo wmawiała Polakom, że jakoby naukowo fakty udowodniła, aż duża część Narodu w owe bzdury uwierzyła. Naród, jeśli byłby myślący, zastanowiłby się czemu taka zmienność przyczyn ciągle jest przez "naukowców" odkrywana.
Tu nie chodzi o sam fakt, kto w co wierzy, tu chodzi o wyrachowaną manipulację umysłami Suwerena, tu chodzi o cyniczne wykorzystanie olbrzymiej narodowej tragedii do partykularnych politycznych celów.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-14 23:08

"PiSowska metoda","PiSowskiego państwa", "trolle PiSowskie","Info Kurtv","jesteście prymitywni"itd.itp.Naprawdę nerwy Panu puszczają?I po co to?Zwolennicy obecnie rządzących cierpliwie czekali 8 lat, znosili obelgi, poniżenia, lżenie "mową miłości", a Wy tylko nóżkami przebieracie za wszelką cenę, wszelkimi metodami, byle obalić byle odsunąć, już po kilku dniach od wyborów 2015?!Cierpliwość jest cnotą.

PK.: żyję tylko nadzieją, że owa cierpliwość przyniesie "normalny" rząd i że Kaczyński poda rękę nowemu premierowi (nie z PiS) i prezydentowi (też nie z PiS) i nie zachowa się jak wobec prezydenta Komorowskiego, który - w jego narracji - został wybrany "przed przypadek" więc go - w ramach akceptacji polskiej konstytucji i praw demokracji - przez 4 lata bojkotował.

Tak było. To są fakty i im zaprzeczać jest prostym kłamstwem. Opowiadanie o przemyśle nienawiści, o znoszeniu "obelg, nienawiści, lżenia "językiem miłości"" jest czystą propagandą. Kaczyński, swoim postępowaniem, sam sobie gotował ten los, sam judził, sam oskarżał o "krew na rękach", o nepotyzm i kolesiostwo, dzielił i dzieli społeczeństwo na prawdziwych i gorszych Polaków. A co teraz robi? Kim obsadza stanowiska? Jak traktuje opozycję? Dlaczego popiera faszystów? Dlaczego absolutnie zawładnął państwową telewizją? Dlaczego praktycznie zlikwidował TK?
Dlaczego pokazuje "środkowy palec" Radzie Europy i Europejskiemu Trybunałowi Sprawiedliwości?

Czy wszystko służy Polakom i Polsce?

Miała być dobra zmiana, miało być lepiej i transparentniej, miało być sprawiedliwie, prezydent miał być prezydentem wszystkich Polaków. Co z tych obietnic zostało - słowa, słowa, słowa.

P.S. dobra zmiana w Kurtv będzie teraz jeszcze lepsza:
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/pierwsze-wydanie-wiadomo%c5%9bci-po-g%c5%82o%c5%9bnych-zmianach-w-kierownictwie-przeszli-samych-siebie/ar-AAq5mMN?li=BBr5MK7&ocid=SK216DHP

Jako żywo przypomina mi taki program emitowany w czasach minionych NRD "Czarny Kanał" zajmujący się obrzydzaniem ludności kwitnącej demokracji Niemiec Wschodnich budzące obrzydzenie warunki w Niemczech Zachodnich. W polskim wydaniu brak fizycznie stojącego muru powoduje tylko rosnące przekonanie o potrzebie wzmacniania muru w głowach.

I całe społeczeństwo ma taką "narodową" tv wspierać? Wspierać ordynarną PiSowską propagandę? Niech sobie partia sama ją finansuje, a nie z pieniędzy publicznych.

Ktoś - mieszkający na co dzień poza Polską - mnie wczoraj spytał:
czemu Kaczyński, podobno od kołyski walczący z komunizmem i PZPR, teraz konsekwentnie tamte standardy wprowadza. Odpowiedzi nie mam innej, jak cyniczna żądza władzy i wejścia - za wszelką cenę - do historii.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-15 12:17

Oto jak populiści z PiS-u niszczą państwo i rozwalają gospodarkę! Jesteśmy na najlepszej drodze do wariantu wenezuelskiego:

http://forsal.pl/finanse/waluty/artykuly/1064417,analitycy-credit-agricole-ustawa-frankowa-nie-zagraza-stabilnosci-bankow.html

http://forsal.pl/gospodarka/pkb/artykuly/1064412,pkb-polski-w-drugim-kwartale-2017-prognozy-ekonomistow.html

http://forsal.pl/biznes/aktualnosci/artykuly/1064263,jak-pis-ogral-hazardowy-biznes.html

PK.: gratuluję, ale gospodarka, choć ważna, nie jest do życia najważniejsza.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-15 13:05

No tak, ważniejsze jest dobre samopoczucie i zadowolenie kasty.

PK.: czyli Wasze samozadowolenie!
To występuje nawet w nadmiarze.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 13:26

"gratuluję, ale gospodarka, choć ważna, nie jest do życia najważniejsza".Dla Pana i tej garstki krzykaczy z totalnej opozycji gospodarka może i nie jest najważniejsza, ale dla znakomitej większości Polaków jest.Zresztą, że nie była najważniejsza to pokazał poprzedni rząd, kiedy ciągle było słychać "nie ma, nie ma, nie ma i nie będzie, nie stać nas, dziura w budżecie, nie ma itd."Z drugiej strony te propagandowe comiesięczne konferencje Słońca Peru na tle mapy Europy z dwoma zielonymi wyspami Polską i Grecją.Ot taki symbol polityki ekonomicznej poprzedniej ekipy, a przecież miał być cud gospodarczy.Zresztą czy obecnie "totalna opozycja" ma jakikolwiek program dla Polski i Polaków poza hasłem odsunięcia za wszelką cenę PiS od władzy?Odsuną i co potem?Powrót mafii paliwowej karuzel VATowskich i reszty patologii, a społeczeństwu znowu będą wciskać kit, że nie ma i nie będzie?!

PK.: jeśli szanowny Pan przeoczył, że owe "poprzednie" 8 lat fatalnych rządów to był skok jakościowy w wielu dziedzinach i fundament, na którym teraz rosną te wspaniałe wyniki, to ma Pan poważne problemy z percepcją.

Sukcesu gospodarczego nie buduje się ani przez rok, ani przez półtora. Zaczyn tych wyników tkwi w decyzjach i inwestycjach z tamtych fatalnych lat. Dobrze, że jeszcze nie udało się tego całkowicie zniszczyć, ale bez budowania nowych fundamentów za rok lub dwa będzie trudniej wykazać się tak świetnymi wynikami. Gospodarka bowiem szanowny Panie jest procesem i to procesem długofalowym. Jeśli nadal polscy przedsiębiorcy będą wstrzymywali się z inwestycjami lub przenosili firmy do innych krajów może zabraknąć paliwa na dalszy rozwój.

Przypomnę tyko informację z 31.01.2017: "Jak poinformował we wtorek Główny Urząd Statystyczny, PKB wzrósł w 2016 roku o 2,8 proc., po wzroście o 3,9 proc. w 2015 r. Zdanych GUS wynika, że w 2016 roku popyt krajowy wzrósł o 2,8 proc., zaś inwestycje spadły o 5,5 proc. " Czyli jeśli poziom bazowy był nizszy to łatwiej osiągnąć spektakularne przyrosty. Dla wyjaśnienia garść najnowszych danych gospodarczych;" Motorem wzrostu PKB nadal była konsumpcja prywatna, która przyspieszyła trzeci kwartał z rzędu do 4,7 proc. Najszybszy od 2008 roku wzrost konsumpcji odzwierciedla ożywienie na rynku pracy oraz efekty programu 500+ podnoszące dynamikę dochodów gospodarstw domowych od drugiego kwartału 2016 roku" - komentują ekonomiści PKO BP.

Co ważne, będące ostatnio w dołu inwestycje, których kondycja jest kluczowa dla dalszych perspektyw wzrostu gospodarki, powraca na ścieżkę wzrostową. Najnowsze dane pokazują ich spadek o zaledwie 0,4 proc. rok do roku. Poprzednio wyniósł prawie 10 proc.

- W dalszej części roku dynamika inwestycji będzie stopniowo rosnąć, odzwierciedlając wzrost popytu inwestycyjnego związany m.in. z rosnącą absorpcją funduszy UE, wysokim popytem zagranicznym i konsumpcją w kraju - ocenia PKO BP.

Jak podaje GUS, wpływ popytu krajowego na tempo wzrostu gospodarczego w pierwszym kwartale wyniósł 3,9 pkt wobec 1,7 pkt kwartał wcześniej, natomiast wpływ popytu inwestycyjnego na wzrost PKB był neutralny (wobec ujemnego wpływu w wysokości 2,8 pkt kwartał wcześniej).

W opublikowanym w środę raporcie GUS możemy przeczytać m.in. o znaczącym wpływie spożycia na PKB. Wzrosło ono o 3,9 proc. Na taki wynik składa się zwyżka spożycia o 4,7 proc. w sektorze gospodarstw domowych i o 1 proc. w sektorze publicznym. Pozytywnie działa też eksport, który zwiększył się o 8,3 proc. W tym samym czasie import wzrósł jednak nieco mocniej, bo o 8,7 proc. Akumulacja brutto, w tym nakłady brutto na środki trwałe, zmniejszyła się o 5,2 proc."

Znaczy to tylko, że ekstensywne czynniki wzrostu się wyczerpują (Konsumpcja), natomiast zabezpieczający długotrwały zrównoważony wzrost przyrost inwestycji jest w stagnacji. Tyle, na dziś, o tym sukcesie.

W ramach uzupełnienia dodam, że w ostatnim roku fatalnych rządów złodziei z PO, czyli w 2015 przyrosło 4,6%,a w pierwszym dobrej zmiany tylko 2,5%.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 16:02

A słyszał Pan o zawyżaniu wzrostu gospodarczego w czasie rządów PO-PSL wskutek tzw. karuzel VATowskich???

PK.: a słyszał Pan o zlikwidowaniu karuzel VATowskich? A słyszał Pan o prawach ekonomii? A słyszał Pan o zawyżaniu wyników firm leśnych wyrębem puszczy?
Oficjalne wyniki są, jakie są i ich podważanie jest tylko propagandą. Ja, podanych teraz wyników nie podważam, bo czegoś trzeba się trzymać. Dopóki nie udowodni ktoś jednoznacznie i kompetentnie, że było zawyżane sprawa jest tylko w sferze walki politycznej.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 16:14

Powalająca logika typowa dla większości zwolenników totalnej opozycji.To tak jak było z 500+, najpierw wrzaski, że nas nie stać, że się nie uda, bo nie ma pieniędzy, "bogowie ekonomii" opozycji zaklinali, że nic z tego nie będzie, a teraz chcą dawać 2 razy więcej.Wyjątkiem jest kropka N, która zapowiedziała likwidację 500+po obaleniu PiS. Mimo takich zapowiedzi nie przeszkadza to pobierać 500+przez kilkoro parlamentarzystów tej partii jak np. sam Ryszard Petru,Joanna Schmidt, Kamila Gasiuk-Pichowicz,Joanna Scheuring-Wielgus czy Zbigniew Gryglas.To też taka typowa hipokryzja "totalnej opozycji".Wrzeszczeć, że podobno 500+ rujnuje budżet, a mimo to wyciągać rękę po pieniądze.

PK: dla uściślenia chciałem tylko do dodać, że nie chodzi o likwidację (jak twierdzi propaganda PiS) tylko zreformowanie. Obecnie też 500+ jest reformowane, bo okazało się, że przez tempo uchwalania było za dużo luk, które ludność wspaniale wykorzystywała. Z JG znam kilkanaście przykładów na bezprawne pobieranie tej zapomogi.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 16:46

O skoku na 150 mld zł z OFE w 2013 roku też pewnie Pan nie słyszał?

PK.: po pierwsze nie on nic wspólnego z PKP
A planowanym przez Morawieckiego drugim skoku na resztę OFE Pan słyszał?

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 17:21

To już nie chodzi o likwidację 500+ tylko zreformowanie?Proszę, jak to łatwo przychodzi zmiana zdania?!Przecież miało nie być na nic pieniędzy już po roku rządów PiS.Budżet miał się zawalić, dochody miały spaść radykalnie, bezrobocie miało rosnąć lawinowo, Polska miała być bankrutem, tak wieszczyła i zaklinała rzeczywistość "totalna opozycja" niedługo po wyborach?!

PK.: zawsze była mowa o zreformowaniu, a - na całe szczęście - budżet się jeszcze nie zawalił i oby się nie zawalił.
Problem polegał na tym, że przy projekcie ustawy 500+ nie pokazano zamkniętego jej finansowania i do dziś dokładnie nie wiadomo kosztem jakich wydatków jest ona finansowana.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 18:28

Nie, no, nic w ogóle, bo przecież gospodarka i budżet to w ogóle nie jest zespół naczyń powiązanych?!

PK.: no, tu związek jest, ale skok na OFE miał tylko wpływ na zadłużenie, a nie na wzrost. Taka podstawa ekonomii.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 18:32

Zawsze była mowa o zreformowaniu???Ciekawe, niedługo "totalna opozycja" zacznie mówić, że 500+ to tak naprawdę jej projekt tylko PiS go ukradło?!

PK.: chyba z braku argumentów odrobinę się Pan zagalopował.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 18:40

OFE?Planowany to nie znaczy to samo co zrealizowany, a rząd Tuska zrealizował skok na kasę.

PK.: jak znam PiS, to jeśli coś planuje, to też którejś nocy dokona. Kiedy? Nie wiem.

Wieńczysław @ 37.248.162.*

wysłany: 2017-08-15 20:14

Szanowny Panie Kucharski,

dzisiaj na Placu Teatralnym w Warszawie odbywa się festyn w ramach obchodów rocznicy Bitwy Warszawskiej 1920r. W programie m.in. wspólne śpiewanie polskich pieśni patriotycznych. Z tej okazji mam pytanie: która z tych pieśni jest Pańską ulubioną?

PK.: przypomnę, że manifestację, starannie zabezpieczoną przez licznie zebraną policję zorganizowała parafaszystowska organizacja, która właściwie powinna być zabroniona, a tu jest chroniona przez ludzi min. Zalewskiego i chwalona przez min. Błaszczaka i Narodową Telewizję Państwową. A nad zadanym pytaniem się nie zastanawiałem.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 20:22

Zagalopowałem się?Czyżby?To chyba nie słyszał Pan kilku ostatnich wypowiedzi byłego ministra finansów niejakiego Jacka Rostowskiego o programie 500+?!

PK.: nie słyszałem, ale jeśli tak powiedział, to tylko źle o nim świadczy. Jeśli był to pomysł Po, to czemu nie został wprowadzony? Dzięki temu przegrali wybory.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 21:01

Schetyna, Rostowski, Kopacz, Komorowski o 500+ w roku 2015 i 2016-"tych pieniędzy nie ma i nie będzie"," na tę obietnicę pieniędzy nie ma", "to jest zwykłym kłamstwem, którym dzisiaj proponuje się pozyskać wyborców", "nie będzie tych pieniędzy w roku 2017, 2018", "to jest najgłupszy sposób wydania pieniędzy publicznych"-Tak było.Co się stało, że politycy PO w tym roku dokonali zwrotu o 180 stopni w sprawie 500+?

PK.: to była durnota, ale - z drugiej strony - czy ten model 500+ jest najlepszy? Nie wiem. 500+ dało Kaczyńskiemu zwycięstwo i on zrobi wszystko by na ten program pieniądze były, bez względu na to komu i gdzie musi je zabrać. A gdzie zabiera - tego nie wiemy.

Wieńczysław @ 37.248.162.*

wysłany: 2017-08-15 21:35

Szanowny Panie Kucharski,

nie wiem czy dobrze Pana zrozumiałem - czy uważa Pan, że ów festyn został zorganizowany przez organizację "parafaszystowską"? O ile wiem, został on zorganizowany przez Fundację Niezależne Media oraz Narodowe Centrum Kultury (to ostatnie jest instytucją państwową). Czy są to organizacje parafaszystowskie? Czy naprawdę chodziło Panu o to samo wydarzenie?

PK.: festyn może, ale przemarsz przez Wszechpolaków (było ich aż 100, policjantów z 200).

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 21:49

Zabiera, dlaczego od razu ma zabierać?Może po prostu w końcu teraz umiejętnie się gospodaruje?Tak na marginesie, to te ukradzione jednym pociągnięciem przez rząd Tuska 150 mld z OFE wystarczyłoby na 6 lat finansowania takiego programu jak 500+.

PK.: zabiera, bo budżet jest jak garnek zupy. Jak jeden zje łyżkę - innemu zabraknie.
Pan ciągle nie jest w stanie pojąć, że owe 150 mld to były pieniądze wirtualne i nimi nic, poza kasą ZUS nie dało się sfinansować. To był tylko zabieg księgowy dla ratowania zadłużenia budżetu.

Wieńczysław @ 37.248.162.*

wysłany: 2017-08-15 21:51

Dlaczego uważa Pan, że Młodzież Wszechpolska jest organizacją "parafaszystowską"? Czym różni się organizacja "parafaszystowska" od "faszystowskiej"? Jakie kryteria Pan przyjmuje, które odróżniają ten rodzaj organizacji od innych?

PK.: Pan, jako światły człowiek powinien sam sobie umieć dać odpowiedź na powyższe pytania.

P.S. Pozwolę sobie krótko wrócić do wspomnianej Fundacji Niezależne Media. Chyba wie Pan kto jest jej szefem, chyba zna Pan ostatnie kontrowersyjne wspomaganie jej przez rząd, chyba Pan żartuje mówiąc o absolutnej niezależności tej Fundacji?

Po ostatnim występie jej szefa pana Sakiewicza w KurTV nie mam najmniejszych wątpliwości co do jej celów.

Pan nieustannie zadaje pytania, pozwoli, że też jedno zadam:
Co Pan sądzi o ostatniej wypowiedzi min. Macierewicza na temat decyzji Prezydenta RP w sprawie nominacji generalskich?

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-15 21:59

Sporo spółek Skarbu Państwa zarządzana przez koalicję PO-PSL miało się nie najlepiej, sporo przynosiło straty.Teraz przynoszą zyski.Cud czy po prostu w końcu są odpowiednio zarządzane?!

PK.: ma Pan rację: np. Stadnina w Janowie.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-16 11:36

Pieniądze wirtualne?To chyba tak jak poprzedni rząd był trochę wirtualny przynajmniej jeśli chodzi o troskę o zwykłych ludzi "państwo teoretyczne" i "ch.j w du.ie i kamieni kupa", a te sławetne inwestycje poprzedniej ekipy i walka z bezrobociem, czyli np. likwidacja Stoczni Szczecińskiej i propozycje przekwalifikowań stoczniowców na psich fryzjerów?!Po prostu rewelacja.Co do spółek SP to proponuję zapoznać się ze świeżymi danymi finansowymi Lot-u grupy Orlen, Lotos, PZU itd. i porównać z tym co było za PO-PSL, a przecież wtedy podobno zarządzali tymi spółkami sami najwybitniejsi fachowcy?!

PK.: jeszcze raz.
Niech Pan łaskawie skończy z tą propagandą sukcesu (to było modne za Gierka).

Powtarzam: sukcesy gospodarcze, to nie sprawa roku czy dwu, to sprawa lat przygotowań. O prawdziwych sukcesach porozmawiajmy za 2 lata. Jeśli nadal będą, to chwała zarządzającym.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-16 11:55

Za Gierka?Ja myślałem, że za Słońca Peru, te słynne konferencje z mapą Europy w tle, dwie zielone wyspy na wzburzonym morzu światowego kryzysu Polska i Grecja.

PK.: to źle Pan myslał, bo obecna propaganda ma więcej wspólnego z ową gierkowską.

B+ @ 83.26.240.*

wysłany: 2017-08-16 12:06

No, tak, bo co dla zaproponowania Polakom ma "totalna opozycja" i jej zwolennicy?Jałowo i pustynnie w tych sprawach.

PK.: na prawdziwą opozycję i jej propozycje wszyscy czekają.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-16 12:20

Szanowny Panie Kucharski,

chyba jednak przecenia Pan moją inteligencję, bo niestety nie jest ona wystarczająca do tego, żeby odpowiedzieć na pytanie o to, cytuję:

"Dlaczego uważa Pan, że Młodzież Wszechpolska jest organizacją "parafaszystowską"?"

oraz:

"Jakie kryteria Pan przyjmuje, które odróżniają ten rodzaj organizacji od innych?"

Te pytanie dotyczą Pańskich poglądów, Pańskiego punktu widzenia, więc żeby ten punkt widzenia poznać, najlepiej zwrócić się z takimi pytaniami do Pana, a nie zastępować odpowiedzi własnymi domysłami.


"chyba Pan żartuje mówiąc o absolutnej niezależności tej Fundacji?"

Nie mówiłem nic o "absolutnej niezależności tej Fundacji". Wymieniłem tylko nazwę organizatora tego wydarzenia, nie odnosząc się do tego, czy nazwa odzwierciedla rzeczywistą jego cechę.

"Po ostatnim występie jej szefa pana Sakiewicza w KurTV nie mam najmniejszych wątpliwości co do jej celów."

A jakie są wg Pana jej cele?

"Co Pan sądzi o ostatniej wypowiedzi min. Macierewicza na temat decyzji Prezydenta RP w sprawie nominacji generalskich?"

Nie znam tej wypowiedzi, jeśli byłby Pan łaskaw zacytować, to być może mógłbym ją skomentować.

PK.: jeśli Pan nie jest w stanie, Pan wszechstronnie poinformowany, to proszę się nie dziwić, że nie mogę pomóc.

Pan Sakiewicz był uprzejmy je we wspomnianej audycji wyłożyć (Kurtv pseudoinfo).

Owa wypowiedź, jako aktualność jest do przeczytania na wielu portalach informacyjnych.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-16 18:18

Szanowny Panie Kucharski,

szkoda, że nie może mi Pan pomóc zrozumieniu Pańskich poglądów, wyjaśniając je nieco bardziej szczegółowo.

Co do różnych wypowiedzi padających w przestrzeni publicznej, to miałbym taką uwagę, że jeżeli chciałby Pan uzyskać mój komentarz do nich, to najlepiej będzie zacytować taką wypowiedź z powołaniem się na źródło. Wtedy ułatwi Pan sobie uzyskanie mojego komentarza, o który Pan prosi.

PK.: otóż źródłem tej wypowiedzi jest min. Macierewicz. Czy to źródło jest wystarczająco dla Pana wiarygodne?
A zdanie o moich poglądach mógł Pan sobie już dawno wyrobić będąc uważnym czytelnikiem tego blogu.

Wieńczysław @ 31.0.80.*

wysłany: 2017-08-16 20:16

Serdecznie polecam najnowszy komentarz red. Witolda Gadowskiego.

PK.: no i czym Pan mnie karmi. Jeśli Panu ten tok myślenia odpowiada, nie mogę zabronic, ale proszę mi dać z takimi mądrościami (nienawistnymi i bzdurnymi) spokój.

Wieńczysław @ 31.0.80.*

wysłany: 2017-08-16 21:00

Szanowny Panie Kucharski,

w mojej wypowiedzi zawarłem także link do filmiku z komentarzem p. Gadowskiego. Dlaczego Pan go usunął? Czy chce Pan cenzurować komentarze na swoim blogu, tak aby czytelnicy nie mogli zapoznać się z tym materiałem? Czy będziemy teraz dzielić treści na te "poprawne" (wygodne) i te "nieprawomyślne"? To nie licuje z tolerancją i otwartością na odmienne poglądy.

PK.: szanowny Panie takie filmiki może Pan publikować na własnym blogu. Tu ja jestem moderatorem i nie ma miejsca na nawiedzonych propagandystów.

A teraz ja coś Panu polecę:
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/zamieszanie-wok%c3%b3%c5%82-pride-of-poland-szyd%c5%82o-chce-wyja%c5%9bnie%c5%84-od-jurgiela-byli-prezesi-organizuj%c4%85-w%c5%82asn%c4%85-aukcj%c4%99/ar-AAqe6yC?li=BBr5MK7

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/i-wiadomo%c5%9bci-i-fakty-pokaza%c5%82y-so%c5%82tysa-rytla-jest-co%c5%9b-czego-widzowie-tvp-nie-us%c5%82yszeli/ar-AAqcIYj?li=BBr5MK7&ocid=SK216DHP

http://www.rp.pl/Rzecz-o-polityce/308159968-Marek-Migalski-o-miesiecznicach-smolenskich.html

A na koniec pomoc w sprawie wypowiedzi min. Macierewicza. Otóż całość do przeczytania w wywiadzie udzielonym "Gazecie Polskiej".

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2017-08-17 09:51

A pan Wildstein napisał: "To, że do każdej władzy przyczepiają się oportuniści to banał. Do rządów, których celem jest przeprowadzenie gruntownej reformy lgną wyjątkowo. Ich metodą jest licytacja na radykalizm i eliminacja konkurentów jako nie dość gorliwych. Ich ofiarą padają ludzie kompetentni i naprawdę ideowi. Władza, która nadstawia ucha chórowi pochlebców jest przegrana". Panie Pawle, tą władzę załatwi TVPIS i członkowie PISu. Poza tym, u nas w okolicy, nie wygrają w wyborach samorządowych. Problemem jest kto ma szansę wygrać? Czy stare partie się pozbierają czy raczej jakieś ruchy "dla okolicy" zbiorą wystarczającą liczbę wyborców? Wniosek: "trzeba się bać krypto PISu" i demaskować kłamstwa. Ma pan zatem też i cel lokalny w pisaniu tego bloga. Powodzenia!!

PK.: tu Pan Wildstein (choć ani ojciec ani syn nie są moimi ulubieńcami) miał rację i mam nadzieję, że właśnie to zje PiS. Co do kandydatów lokalnych, to jeszcze za wcześnie. Moim zdaniem, na tą chwilę, dwóch jest pewnych.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-18 11:05

"Niech Pan spojrzy w lustro, przeczyta jakąś książkę, "

Jaką książkę ostatnio Pan przeczytał?

PK.: ponieważ czytam szybko i równolegle, to było ich parę np. Kubuś Puchatek lub "Trzech Panów w łódce nie licząc psa".

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-18 20:51

Ja z kolei ostatnio czytałem "Pinokia" oraz "O psie, który jeździł koleją".

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-18 21:43

Serdecznie polecam: http://www.teologiapolityczna.pl

PK.: przeczytałem, ale to nie moja bajka.
Do mnie bardziej, ale też nie do końca, przemawiają diagnozy i analizy prof. Dudka: http://www.teologiapolityczna.pl/prof-antoni-dudek-formula-na-jakiej-oparto-iii-rp-stopniowo-sie-wyczerpuje/

A co sądzi o nowym podziale "łupów" nowych elit:
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/rekordowe-podwyzki-w-trybunale-konstytucyjnym/qfgsyjg

Czy to aby nie wyraz zachłanności w imię TKM? Moim zdaniem za pieniądze dwa razy wyższe od premiera i ministrów trzeba być i najwyższej klasy specjalistą (czym np. pani magister niby-porezes TK nie jest w żadnym wypadku), a do tego bardzo i ciężko pracować, a tu ani jedno, ani drugie.

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-19 13:17

Szanowny Panie, poleciłem Panu link do konkretnego artykułu - wywiadu z prof. Nowakiem zatytułowanego "Co to znaczy być Polakiem?" (...)

Zupełnie nie wiem, czemu uciął Pan fragment linku, umożliwiającego zidentyfikowanie tego konkretego artykułu. Rozumiem, że może się Pan nie zgadzać z opiniami wyrażanymi przez prof. Nowaka, ale czy trzeba od razu tak traktować link, ażeby nikt nie mógł odnaleźć materiału? Dziwna metoda dyskusji.

Poza tym, nie wiem co mam rozumieć przez sformułowanie "to nie moja bajka". Czy patriotyzm i rozważanie tego, czym jest polskość, co to znaczy "być Polakiem", to nie Pana bajka? W takim razie z jakim krajem się Pan identyfikuje, jeśli nie z Polską?

PK.: pisałem już, że nie wszystkie treści będę tu publikował.
Natomiast Pańska wykładnia stwierdzenia "nie moja bajka" jest czysto demagogiczna. Otóż, drogi Panie, wyjaśniam. Prawicowe rozumienie patriotyzmu, czyli "bycia Polakiem" nie koresponduje z moją definicją tego określenia.

Nacjonalizm nie jest równoznaczny z patriotyzmem, wręcz się z nim kłóci. Ani Wszechpolacy, ani ONR, ani Macierewicz, ani kibole, ani Błaszczak nie są - dla mnie - patriotami. Oni szkodzą Polsce.

Teraz prośba:
proszę o przekazanie Pańskiemu koledze paru informacji, których niestety nie zdobył w ramach wykształcenia ogólnego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_St%C4%99pie%C5%84

Proszę również o przekazanie mu, że zabieranie głosu publicznie wymaga pewnego "otrzaskania" w polskiej historii i polityce i nie jest najlepszą metodą bezmyślne powtarzanie głupot za "niezależnymi" mediami. Prośba również by łaskawie przedstawił dokonania pani pseudo-prezes TK i zestawił je z przeszłością prezesa Stępnia. Bycie żoną Wolfganga i posłusznym podnóżkiem Naczelnika, to zdecydowanie za małe referencje by piastować stanowisko prezesa TK z pensją ponad 30.000 zł miesięcznie.

P.S. dowód na klasę wybitnego i prominentnego przedstawiciela (chwilowo, bo "wizytował" już wiele partii) dobrej zmiany:
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/czarnecki-pokr%c4%99tnie-t%c5%82umaczy-sw%c3%b3j-skandaliczny-wpis-internauci-bezlito%c5%9bni-cham-prostak/ar-AAqjOYS?li=BBr5MK7&ocid=SK216DHP

Z ostatniej chwili:
niestety wielcy też odchodzą i prawdziwe elity się kurczą:
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/nie-zyje-janusz-glowacki-pisarz-mial-78-lat/e5yk4fc#slajd-6

Wieńczysław @ 176.58.22.*

wysłany: 2017-08-19 20:13

Szanowny Panie, nie rozumiem, dlaczego stawia Pan w jednym szeregu Młodzież Wszechpolską, ONR, min. Macierewicza i Błaszczaka i przylepia im wszystkim łatkę nacjonalistów, którzy nie są patriotami i szkodzą Polsce?

To mniej więcej tak, jak ja bym wrzucił do jednego worka CDU oraz tych lewaków, którzy w Hamburgu dokonywali ulicznych rozrób - z tą różnicą, że u nas ONR szkód na taką skalę nie czyni.
Między wszystkimi tymi ruchami oraz postaciami z polskiego życia politycznego występują istotne różnice.

A już na pewno nie można wiązać ich wszystkich z jakąś wersją nacjonalizmu w istocie będącą szowinizmem. Nie znaczy to, że popieram ruchy takie jak ONR, bo ta akurat organizacja rzeczywiście odwołuje się do ponurej symboliki - i właśnie dlatego wolałbym, żeby je wszystkie odróżniano od siebie. Dużo można by dyskutować na temat tych różnic, ja jednak przede wszystkim chciałbym podkreślić, że choćby ministrowie Błaszczak czy Macierewicz jak najbardziej są patriotami. Dlaczego Pan im odmawia patriotyzmu? Nie podzielam takiego punktu widzenia, według którego ktoś o poglądach prawicowych czy nawet nacjonalistycznych (to zależy jak rozumiemy słowo "nacjonalizm") miałby nie być patriotą, a za to był "szkodnikiem".


"niestety wielcy też odchodzą i prawdziwe elity się kurczą:"

Bardzo mi jest przykro z powodu śmierci tego pisarza, natomiast również nie rozumiem, dlaczego mamy dzielić elity na "prawdziwe" i "nieprawdziwe". Jeśli już Pan chce w ten sposób stawiać sprawę, to ja mogę powiedzieć, że przykładem odchodzenia do przeszłości prawdziwych elit intelektualnych i kulturalnych była śmierć Marka Nowakowskiego w 2014r. To jest przykład - moim zdaniem (i niczego nie ujmując Januszowi Głowackiemu) - wybitnego pisarza, który wniósł wkład do literatury polskiej i który przejawiał ogromne skłonności patriotyczne. Mam wrażenie, że taki rodzaj patriotyzmu Panu by jednak nie odpowiadał. Wydaje mi się, że Pan w jakiś dziwny sposób utożsamia patriotyzm z lewicowością, tzn. jeśli ktoś ma poglądy lewicowe lub liberalne, wypowiada się krytycznie na temat społeczeństwa polskiego, stawia wobec niego różne zarzuty, krytykuje Kościół, mówi o "otwarciu się na Europę" itd. - to wtedy zasługuje na miano patrioty, jeśli natomiast ktoś przeciwnie - stoi na gruncie polskiej tradycyji, związanej m.in. z Kościołem - to już można podejrzewać, że nie jest patriotą i bliżej mu do tego nurtu, który "szkodzi Polsce".

Mam nadzieję, że nie potraktuje Pan moich słów jako nazbyt krytycznych, po prostu tak rozumiem Pańskie wypowiedzi i nie zgadzam się z nimi. Stwierdził Pan, że "ostra krytyka jest mile widziana", zatem pozwalam sobie skorzystać z tej zachęty do ostrej krytyki właśnie. Serdecznie pozdrawiam.

PK.: po pierwsze proszę o wskazanie cytatu, gdzie zawarte jest stwierdzenie jakoby Macierewicz i Błaszczak byli narodowcami. Stwierdziłem jedynie, że ci Panowie szkodzą swoimi działaniami Polsce. Patrioci nie "podlizują" sie bowiem ONR i Wszechpolakom.

Podziału na elity lepsze i gorsze, prawdziwe i nieprawdziwe nie dokonuję ja, czyni to natomiast PiS. To PiS obrzydza "stare" elity budując swoje, lepsze.

Porównanie Janusza Głowackiego z Markiem Nowakowskim jest porównywaniem śliwek z gruszkami.

Dlaczego sugeruje Pan, jakobym patriotyzm utożsamiał z lewicowością, dlaczego i gdzie stwierdziłem, że patriotami są tylko krytykujący społeczeństwo polskie. Dlaczego krytykującym postawy wielu hierarchów Kościelnych odmawia Pan patriotyzmu? Czy patriotą może być tylko akceptujący bezkrytycznie wszystkie wypowiedzi przedstawicieli Kościoła?

Dlaczego stawia Pan tezę, że patriota nie może mieć poglądów lewicowych i liberalnych? Dlaczego uważa, że polska tradycja to tylko przywiązanie do Kościoła katolickiego?
Dlaczego sugeruje Pan, jakobym stwierdził, że "stanie na gruncie polskiej tradycji, związanej m.in. z Kościołem" szkodzi Polsce? Gdzie to powiedziałem (proszę o cytat)?

Również pozdrawiam

Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść: