Kilka słów o mnie

Przyjechałem do Jeleniej Góry na jesieni 2006 turystycznie, na 2 dni i mieszkam do dziś.
Urok tego miejsca kazał mi tu zainwestować i rozpocząć nowe życie. Jednak jako spadochroniarz mam spojrzenie mniej nacechowane bezkrytyczną miłością rodzinną i może dlatego bardzo bym chciał, aby to miejsce wykorzystało w pełni swój potencjał. Może dlatego czasami szukam dziury w całym. Chcę jednak mobilizować wszystkich współmieszkańców do działań na rzecz odgnuśnienia, rozwoju i uatrakcyjnienia Jeleniej. Szukam zwolenników takiego myślenia.

Podziel się z innymi

| |

11.07.2017, wtorek - mury

2017-07-11 10:11
Patrząc na sprawę historycznie wypada zauważyć, że Polacy wyspecjalizowali się w burzeniu murów.

Pamiętam wspaniałe uhonorowanie Polski przez Niemców w Berlinie, gdy w 20 rocznicę upadku muru to właśnie Lech Wałęsa został zaproszony do popchnięcia pierwszego kamienia domino z ich ciągu ustawionego na byłej granicy pomiędzy wschodnim i zachodnim Berlinem. Wałęsa pchnął ten pierwszy i kolejno padły wszystkie.

Było to piękne i symboliczne podziękowanie i Solidarności i Polakom za ich determinację w walce o wolność i zjednoczenie Europy.

Wydarzenie to, poza swoim wymiarem emocjonalnym, było potwierdzeniem roli Polski w procesie zmiany politycznej mapy naszej części świata. Było piękne i wielkie w swej symbolice.

Może stałem się nieco sentymentalny i podniosły, ale chyba to z żalu, że ów, potwierdzający znaczenie Polski na arenie międzynarodowej, symboliczny nastrój jest sukcesywnie gumkowany przez środowisko "dobrej zmiany". Tamten wieczór był bowiem prawdziwym potwierdzeniem i ukoronowaniem powstawania Polski z kolan. Czyżby to tylko małostkowa zazdrość i zawiść jest powodem nagonki na Lecha, tylko za to, że to Lech, a nie Leszek był przez Europę tak fetowany? Że to Lech, a nie Leszek jest dla świata symbolem zerwania żelaznej kurtyny? Że to Lech, a nie Leszek ma zagwarantowane swoje miejsce w historii Europy? I żadne pomniki, tablice i miesięcznice tego nie zmienią. Moim zdaniem ochrona imienia Lecha, bez względu na jego "ciemne" strony, leży w historycznym interesie Polski. Bo to Lech i Jan Paweł II są najbardziej rozpoznawalnymi Polakami w świecie. To oni są utożsamiani z tymi wartościami, które Polskę i Polaków rozsławiają w świecie. Tak więc słusznym byłoby ich chronienie jako dobra narodowego i międzynarodowej wizytówki Polski.

Co mamy natomiast dziś?

Otóż najlepszą ilustracją dialogu "dobrej zmiany" z Narodem była miesięcznica z 10.07.2017.

Oto następca Wałęsy, Piotr Duda oddzielony murem i szpalerem policji od obywateli. Oto przedstawiciele "dobrej zmiany" maszerują przez centrum Warszawy tchórzliwie schowani za szczelnym murem i chronieni przez oddziały policji.

To interpretacja "jednej Polski" w wydaniu Kaczyńskiego.

To żałosna groteska dobrej zmiany.

Komentarze

wydojonyprzezzawiłeiPO @ 94.254.241.*

wysłany: 2017-07-11 20:16

Gdańszczanie w 1989 roku bardzo dobrze ocenili "Bolka" a ja im dałem wiarę i tak trzymamsię tej pierwszej wersji, która jest i byla prawdziwa jak wygrane Wałęsy w totka.Każdy ma swoich przyjaciół i poglądy warte przekazania informacji wnukom,że prawdy są tyko takie jak "góralskie trzy prawdy".To że ropzpiździejka na kazdym kroku idealne państwo niewolnicze zostało mi stworzone to jest to trzecia prawda.Czlowieku jak nie skorzystam z energii gazu ,paliwa i tytoniu to w skali miesiąca zostanie mnie 300 zł nie zapłaconego VATu i już nie muszę brać faktur by udowodnic iż zakupiłem ten towar by odpisać VAT od ulg podatkowych.Tak trzeba będzie robić by nie plaszczyć się przed władzą o podwyżkę emerytura+.Ze szczęścia że żyję w cywilizowanym świecie zostanę bezpanstwowcem bym nie płacił za usługi zdrowotne i inne niezliczone ilości podatków od podatków a podateczkiem nie nazwanym.Im wieksza biurokracja tym wiecej mam na garbie darmozjadów do wyżywienia.Rozumku mi ten z niebios nie poskompił jak Robinowi Huadowi.Reszta niech oglada tv i inne media opłacane .Wybór jednak należy do mnie.Za śmieci czyli opakowania producenta który zapakowal swoj towar placic też nie będę bo to producent mial zabierać opakowanie.Ustawa sobie a niewolnik ma jeszcze raz płacić za opakowanie?!!!Na śmieciach zawsze robiono nas w bambuko.I po co mi niejaki wałęsa !!!!

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-11 20:51

Jest Pan tak zaślepiony niechęcią do obecnej władzy, że nawet(chyba) Pan tego nie dostrzega, a nie dostrzega tego Pan, bo jest zaślepiony, takie perpetuum mobile?Proponuje pogodzić się z wyborem Polaków z 2015 roku.Możliwość zmian w samorządach będzie w przyszłym roku, a w parlamencie za 2,5 roku, tylko coś mi się wydaje, ze Pańska frustracja po tych wyborach będzie jeszcze większa.

PK.: szanowna Pani/Panie myślę, że jeśli chodzi o stopień zaślepienia tu pozostaję za Panią/Panem daleko z tyłu.

Rząd wybrali obywatele i ten rząd rządzi, bo tak obywatele chcieli, ale ów rząd zapomniał, że poza tymi, na nich głosującymi Polskę zamieszkują również inni obywatele i prawdziwy Naczelnik Państwa ma obowiązek rządzić dla wszystkich, a nie tylko dla swoich.

Pozdrawiam

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-11 22:13

"...ów rząd zapomniał..." to Pańskie subiektywne zdanie.Rozumiem Pańską frustrację, bo co do zaoferowania Polakom ma "totalna opozycja" oprócz odsunięcia za wszelka cenę PiS od władzy i jak będzie się lepiej żyło Polakom po powrocie "totalnej opozycji"?Może mnie Pan oświeci i zdejmie łuski z oczu?

PK.: otóż to!
Dziś brak opozycji! Ani PO, ani Nowoczesna to nie prawdziwa opozycja godna tego, by na nie głosować!

Ale nikt mnie nie namówi do głosowania na Kaczyńskiego. Wybiorę, z żalem i z racji braku sensownej alternatywy, mniejsze zło.

Czy Pani/Pan nie widzi z kim mamy do czynienia. Najpierw Macierewicz i jego kontakty, a teraz zastępca Macierewicza i jego kontakty.
http://wyborcza.pl/7,75399,22078895,faz-rosyjskie-kontakty-prawej-reki-macierewicza.html

A otoczenie pupilka Macierewicza, młodej gwiazdy, niejakiego Jaegera?

Chce Pani/Pan iść na pasku Putina lub rosyjskiej mafii?

gdyby @ 83.30.106.*

wysłany: 2017-07-12 13:13

Niemcy palali niechęcia do zbrodniarza i ludobójcy ,50 milioonów ludzi nie zostało by zabitych.

PK.: nie rozumiem związku.

gdyby @ 83.30.121.*

wysłany: 2017-07-12 17:46

Nie należy bać się niechęci do psychopatów.Teraz jaśniej.

PK.: tak, ale boję się poprzedniego porównania.

bumcyk @ 83.26.165.*

wysłany: 2017-07-12 18:52

Lech Wałesa pozazdrościł Frasyniukowi że go na rękach noszą.

PK.: a tak ze zdrowiem, to wszystko ok?

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-12 19:20

Co mamy natomiast dziś? Na szczęście spokój poza grudniową próbą ciamajdanu i sporadycznymi wyskokami tzw.UBwateli.Chociaż, niektórym pewnie marzy się taki drugi Hamburg, bo wtedy mogliby podnieść wrzask i skarżyć się zagranicy, że reżim kaczystowski bije.

PK.: więc albo Pani/Pan intelektualnie nie ogarnia rzeczywistości, albo lektura określonych periodyków i śledzenie TVPiS odebrało możliwość jasnego myślenia.

Otóż kontrdemonstranci, swoim zachowaniem, dokładnie udowodnili, że zadyma ich nie interesuje. Mimo PiS podkulił ogon i schował się za murami z metalu i policjantów.

PK @ 78.10.95.*

wysłany: 2017-07-12 23:29

Dzisiejsza ustawa o KRS likwidująca niezależność sadów powszechnych przeszła głosami dwóch posłów ... PO. Głosowali przeciw, ale biorąc udział w głosowaniu dali quorum i dlatego głosowanie było ważne.
Gdyby PO było lepiej zorganizowane a posłowie doinformowani zamach na KRS i sądy by nie przeszedł.

I ta partia mieni się główną siłą opozycyjną?
I ta partia chce przejąć władzę w Polsce?
Ciekawe co Schetyna zrobi z tymi posłami?


Z tak działającą opozycją PiS rządzić będzie jeszcze przez kolejne kadencje.

bumcyk @ 83.26.165.*

wysłany: 2017-07-13 01:05

PK.: a tak ze zdrowiem, to wszystko ok?
No trafił nagle do szpitala tuż przed kolejna miesięcznicą.

bumcyk @ 83.26.165.*

wysłany: 2017-07-13 01:06

Z tak działającą opozycją PiS rządzić będzie jeszcze przez kolejne kadencje
Daj Boże , daj Boże.

PK.: proszę Boga w to nie mieszać, bo to nie On ma wpływ, tylko podobno "totalna" opozycja.(dla mnie totalnie gów...na opozycja)

A tak na marginesie, to byłoby interesujące odkrycie tajemnicy czym kupił poseł Suski 3 wybitne kobietki z koła Republikanie (wybrane z list Kukiza, który zbojkotował głosowanie)

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-13 09:54

Coś pięknego.Taka "totalna łoPOzycja" co o własne sznurówki się potyka to marzenie dla rządzących.I niektórzy jeszcze się dziwią, że ta "łoPOzycja" nie ma żadnego, absolutnie żadnego programu i propozycji dla Polski i Polaków, no chyba, że uznać za program skargi zagranicy i nieudolne próby wyprowadzania ludzi na ulice?!Zresztą jaki można mieć program skoro przez 8 lat było, jak to sami z PełO określali "państwo teoretyczne" i "ch.j w du.ie i kamieni kupa", to tak jak teraz, kiedy PełO przeszła do opozycji, teraz jest opozycja teoretyczna.Rewelacja.

PK.: niestety, choć nie ze wszystkim, ale w większości muszę się z powyższą opinią zgodzić.

Nie zgadzam się ze skargami, bo przypomnę, że to PiS, będąc w opozycji, latał ze skargami na rząd do Brukseli. Do tego należy zaakceptować, że istnieją pewne prawa i przepisy, do których rząd musi się dostosować i jeśli je łamie, to podlega krytyce. Skoro Polska jest członkiem EU i finansowo na korzysta, to musi się tam panującym zasadom podporządkować. Bo - jak powiedział Macron - UE nie jest supermarketem.

"Wyprowadzanie na ulice" też było specjalnością PiS w czasach przebywania w opozycji - i wówczas było wszystko ok!

Tak więc proszę oceniać obiektywnie, a nie demagogicznie.

Proszę sobie przypomnieć jak PiS, będąc w opozycji, organizował "kryteria uliczne" pod Sejmem i na Śląsku. Zaniki pamięci?!

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-13 11:15

Zaniki pamięci?Nie, na szczęście jeszcze nie, a na pewno nie takie jak u HGW i urzędników zeznających przed komisją śledczą ds.Amber Gold.

PK.: Ale z poprzedniego wpisu wynika, że jednak występują!

To dla odświeżenia pamięci drobny przykład "uczciwej" gospodarki pieniędzmi budżetowymi w wykonaniu rządu "dobrej zmiany":
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/biedro%c5%84-szyd%c5%82o-sk%c5%82ama%c5%82a-gdzie-15-mld-z%c5%82/ar-BBEjik4?li=BBr5MK7&ocid=SK216DHP

I na zakończenie malutki sondaż:
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/cbos-38-proc-zwolennikow-rzadu-31-proc-przeciwnikow/1y080gj
Szału nie ma! Jakoś jego wyniki przeczą samozadowoleniu rządzących.

W ramach dialogu i polityki otwarcia również Sejm się ogrodził barierkami. To objaw tchórzostwa czy strach przed reakcją społeczeństwa na dobre zmiany w systemie prawnym?
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kancelaria-sejmu-do-konca-posiedzenia-parlamentu-przy-ul-wiejskiej-pozostana-barierki/mcx9l6x

Oglądając wczoraj relacje z prób przepytywania posłów PiS na temat najnowszych zmian w polskim systemie prawnym wyraźnie wyłazi wzrastający poziom arogancji rządzących wynikający ze strachu przed "trudnymi" pytaniami. Są żałośni i zachowują się jak małe dzieci, które wiedzą, że narozrabiały.

Fajna jest ta "dobra zmiana". Chyba światło będzie gasił Kaczyński.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-14 13:14

:):):) Fajna jest ta "dobra zmiana". Chyba światło będzie gasił Kaczyński.

Ależ jest Pan operetkowy.

Znowu Pan wyjeżdża ?

Na zachodzie będzie Pan emigrantem czy nawet uchodżcą z Polski ???

PK.: łatwiej być tam emigrantem niż we własnym kraju obywatelem.

Jeśli nie słuchał pan dzisiejszego wystąpienia Naczelnika, to zwracam uwagę, że był uprzejmy zestawić występowanie przeciw łamaniu Konstytucji przez PiS z zamachem stanu i zagroził odpowiednimi karami za takie akty. WRONEM i Stalinem cuchnie!

Warto też wiedzieć, że Biuro Prawne Sejmu (więc nie totalna opozycja, komuniści i złodzieje), w swojej opinii o wczoraj uchwalonej ustawie uznało jej fragmenty za sprzeczne z Konstytucją RP. A Marszałek Karczewski taką ustawę przepycha przez Senat z turbo doładowaniem.

A czemu pośpiech z "reformą" SN? A bo już po wakacjach miała tam być rozpatrywana prawomocność "ułaskawienia" Mariusza Kamińskiego oraz wyboru prezeski TK. Więc muszą się tym zająć już nowi, lepsi sędziowie!

Za Jaruzelskiego było demokratyczniej!

Oj, fajna ta "dobra zmiana"!

Warto tylko wspomnieć, że i Naczelnik i Prezydent są prawnikami.

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-14 16:40

A propos "ciemnych stron"- "To bezpieka wykonywała moje polecenia, nie ja.Chciałem pieniądze?To mi je dawali.Chciałem mieszkanie to mi dali.To bezpieka służyła mnie."Słyszał Pan to wczorajsze wyznanie u redaktor Moniki O.?Naprawdę ochrona "dobrego imienia" tego człowieka leży w naszym interesie?

PK.: tak, bo jest on symbolem na arenie międzynarodowej!
A nie była to może forma przekupstwa?
Jeśli Wałęsa był czyimkolwiek agentem, to był to Kościół Katolicki, który obecną swoją rolę polityczną zawdzięcza właśnie Lechowi.

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-14 17:42

Mając na koncie złe rzeczy, ale wyznać winy, przyznać się do błędów i przeprosić, wtedy mógłby być wielkim człowiekiem.Brnie w kłamstwa, idze w zaparte, plącze się w zeznaniach, zmienia wersje już chyba kilkadziesiąt razy, przy okazji obraża tych, którym wyrządził krzywdę, pluje jadem, powiedzieć, że to moralnie mały człowiek to najłagodniej jak tylko można.I jeszcze nosi wizerunek Matki Boskiej w klapie.Tego człowieka bronić?Faktycznie operetka.

PK.: owszem, zgadza się, jego taktyka jest nader pokrętna, ale to On, jako jedyny Polak, dostał Pokojową Nagrodę Nobla, to On był frontmanem podczas rozmów w Stoczni i to z Nim chcą do dziś się spotykać wielcy tego świata.
Racja, popełnił wiele błędów, ale przecie nigdy nie był wielkim myślicielem.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-14 17:58

PK : / ... /
A nie była to może forma przekupstwa?
Jeśli Wałęsa był czyimkolwiek agentem, to był to Kościół Katolicki, który obecną swoją role polityczną zawdzięcza właśnie Lechowi.
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

A tak , to wszyscy w domu ... tego ... no .... tego ....

PK.: u mnie wszyscy, a czy przypadkiem u Pana kogoś nie brakuje.

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-14 23:26

Co z tego, że dostał Pokojową Nagrodę Nobla?!Barack Obama też dostał, a w ilu wojnach w czasie jego prezydentury uczestniczyły Stany Zjednoczone?!

PK.: Pokojowa Nagroda i prowadzenie wojen, nawet wielu, nie mają ze sobą nic wspólnego. Zanim się coś powie trzeba się odrobinkę podkształcić i dowiedzieć za co Obama dostał ową nagrodę.

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-14 23:53

Gdyby wtedy wiedziano, że Wałęsa to TW"Bolek" i gdyby zachowywał się wobec ujawnienia tego faktu jak obecnie to czy przyznano by mu pokojowego Nobla?Sądzę, że nie?!

PK.: o współpracy Wałęsy wiadomo od 1980, a nagrodę dostał 05.10.1985.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-15 09:56

Skwieciński we „wSieci”: "Zirytowanym wyjaśniam". Jestem za tą władzą, dlatego, że przełamuje podstawowy dogmat III RP. Imposybylizm.

Przede wszystkim jestem za tą władzą dlatego, że przełamuje ona podstawowy dogmat III RP. Dogmat, dopowiedzmy, niezwykle szkodliwy. Ten dogmat to powtarzana w setkach wariantów i sytuacji mantra: „Nic się nie da zrobić”. Imposybilizm urósł do rozmiarów państwowej doktryny
— pisze Skwieciński, zwracają uwagę, że PiS wzmacnia państwo, które do tej pory było rozmontowywane.
Ten proces posuwał się od 1989 r. i z roku na rok państwa było realnie coraz mniej. (…) Przede wszystkim rozmontowywano państwo dlatego, że leżało to i leży w interesie elit III RP. Elit, dla których im państwo słabsze, tym w oczywisty sposób lepiej, bo tym samodzielniej mogą kształtować i eksploatować swoje obszary aktywności
— ocenia publicysta.
Otóż doprawdy nie trzeba być życzliwym PiS obserwatorem, by zauważyć, że obecny rząd jest pierwszą władzą wolnej Polski, która opowiada się bardziej po stronie Polaków uboższych niż bogatszych. To tak oczywiste, że dowodzenie tego na przykładach uwłaczałoby czytelnikowi. Podkreślmy tylko, że zjawisko to wychodzi daleko poza sztandarowy program, czyli 500+. I że jest ogromną zmianą, bo cały dotychczasowy okres istnienia III RP charakteryzował się agresywnym stygmatyzowaniem nie tylko biednych, lecz w ogóle wszystkich niezaliczających się do ludzi materialnego sukcesu. Teraz się to zmieniło. Powoduje to zresztą wyraźną wściekłość wrogów PiS, którzy en masse należą do warstw uprzywilejowanych (tak, wiem, jest wiele wyjątków w obie strony, ale nie zmienia to generalnej prawdziwości tej konstatacji). To jedna z najbardziej podstawowych przyczyn fali nienawiści wobec PiS
— dodaj autor tekstu.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-15 10:08

I jeszcze :

Skwieciński podkreśla również, że „ważna jest alternatywa” i trzeba oceniać elity po tym, czy „prowadzą swoje państwa do sukcesu”.
Elity III RP, zwłaszcza po akcesji do Unii, moim zdaniem nie prowadziły państwa ani społeczeństwa do sukcesu, tylko do porażki. Ale nawet zostawiając to na boku, trzeba stwierdzić, że gołym okiem widać, iż się wypaliły. (…) Pasywnie obserwowały proces niosący im śmiertelne niebezpieczeństwo. A i teraz nie potrafią się pozbierać. Zrozumieć przyczyn, dla których spadły z tak wysokiego konia. PiS zaś jest, w porównaniu z nimi, pełen pasji i wigoru, nawet jeśli gdzieniegdzie da się zauważyć oznaki zmęczenia. To nie jest gwarancja prowadzenia dobrej polityki, która przyniesie sukces krajowi, ale to jeden z koniecznych tego warunków. I kolejna przyczyna, dla której popieram PiS
— stwierdza Piotr Skwieciński

PK.: najwięcej państwa było w bolszewickiej Rosji i hitlerowskich Niemczech. To i tylko to jako komentarz.

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-15 13:22

Broni Pan "Bolka" jak niepodległości.Jego obrońcy twierdzą, że jacyś źli ludzie chcą go zniszczyć, że chcą podeptać jego legendę itd.itp.Tylko, że ten człowiek tak sam zniszczył i podeptał swoja legendę.Ktoś kto nosi wizerunek Matki Boskiej w klapie na sztandarach powinien mieć hasło"tylko prawda was wyzwoli", a co jest?Pycha, buta, arogancja, rozbuchane do niebotycznych granic ego i coraz głębsze pogrążanie się w kłamstwie właściwie z każdym wypowiadanym słowem.A co do Obamy to Nobel za dobre chęci, a chwilę później był reset w polityce z Rosją, faktycznie "godny" laureat tej nagrody?!

PK.: bronię i będę bronił jako symbolu końca komunizmu i to końca - co ważne - pokojowego.

A jeśli chodzi o szkodzenie Polsce, jej obywatelom i niezawisłości to o wiele groźniejszy jest Macierewicz wraz ze swoimi kontaktami oraz Kownacki. Dwaj panowie zawiadujący polską obronnością są zaplątani w - delikatnie mówiąc - "dziwne" kontakty.

W prawdziwym państwie powinno być to od dawna wyjaśnianie, a nie zamiatane pod dywan! Powinna powstać komisja sejmowa do wyjaśnienia przeszłości, kontaktów i współpracowników polskiego Ministra Obrony.

W dbającym o prawo i praworządność oraz walczącym ze wszystkimi okruchami komunizmu państwie PiS badaczy odkrywających rosyjsko/radzieckie powiązania Macierewicza się ściga przy pomocy prokuratury wojskowej, jak szpiegów lub wrogów Narodu. Interesujący jest fakt za są ścigani: nie za kłamstwo, oszczerstwo czy coś w tym rodzaju, ale... za zamach na funkcjonariusza!

Może, łaskawie, pan Macierewicz odniósłby się do zawartych w książce podejrzeń - nie on wali oskarżeniem o zamach, a do zawartości odnosić się nie zamierza. On zatrudnia podległą mu prokuraturę wojskową, bo do ziobrowskiej ma za mało zaufania. Czyżby jednak pan Piątek dokopał się prawdy i stąd - z braku kontrargumentów - taka droga "obrony"?

poczytajcie @ 83.30.143.*

wysłany: 2017-07-15 13:33

o Marszałku i dowiecie się czyim był agentem w czasie zaborów.I odczepcie się od Wałęsy.Jego wróg ,i tak wam nie da keszu ,bo leń ,lubi spać do południa jak Polska gore.

B+ @ 83.26.239.*

wysłany: 2017-07-15 16:51

Piątek?To ten alkoholik i narkoman co przyznał, że ćpająć latami heroinę prawie przeniósł się na tamten świat?!Faktycznie wiarygodna postać, nie ma co?!Na ciekawe postaci się Pan powołuje.

PK.: przed zabieraniem głosu proponuję zapoznać się z książką.
Przeszłość pana Piątka mnie nie interesuje, interesuje mnie zawartość jego książki.

Wypowiadanie takich bzdurnych ocen nie świadczy zbytnio dobrze o intelekcie ich autora.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-15 17:09

Pan wie i ja wiem, że z tym silnym państwem nie chodzi o bolszewicką Rosję, ani o hitlerowskie Niemcy .

Państwo a raczej brak państwa, pozwala na istnienie stosunków jak w kiedyś Ameryce, na tzw, Dzikim Zachodzie lub w np. Afganistanie, gdzie faktyczne rządy sprawowali, albo bandyci albo bandyckie klany rodzinne.

W „ majestacie „ prawa, albo nawet i bez .

Bandyckiego prawa !

Z tymi symbolami , to byłbym ostrożniejszy, bo nie da się w nieskończoność wciskać ludziom „ afroamerykanina „ w „ brzuch „ !

Towarzysz Iosif Wissarionowicz Dżugaszwili, pseudonim Stalin , też był jakiś czas symbolem postępu i wolności .

A Wałęsa jako światowa „ marka „ polska ?

Osobiście wolałbym nawet Wyborową , chociaż osobiście wolę inne polskie wódki !

Co do kuriozalnego wpisu kogoś o Nicku poczytajcie @ 83.30.143.* poczytałem o Marszałku i jako żywo nie znalazłem nic o tym , że był agentem .

Bo trudno za „ agenturalność uznać, taki fragment jego życiorysu :

W chwili wybuchu I wojny światowej stanął na czele dobrze wyszkolonych oddziałów, z którymi wkroczył do Królestwa Polskiego, gdzie zajął opuszczony przez Rosjan pas ziemi przygranicznej. Następnie podporządkowawszy się Austrii stworzył oficjalnie Legiony Polskie i osobiście dowodził ich I Brygadą, w ścisłej konspiracji natomiast powołał do życia Polską Organizację Wojskową (POW). Kiedy w roku 1917 Legiony odmówiły złożenia przysięgi na wierność Austrii i Niemcom, Piłsudskiego, chociaż rok wcześniej zrezygnował z dowództwa i zostawszy członkiem Tymczasowej Rady Stanu żądał utworzenia w Warszawie Rządu Narodowego, aresztowano i osadzono w więzieniu w Magdeburgu, gdzie przebywał do listopada 1918 roku.

Więc może to „poczytajcie @ 83.30.143.*”, jest agentem wpływu i tylko pozostaje pytanie czyim, bo z całą pewnością – nie polskim !!!

PK.: tajemnicą poliszynela jest agenturalna przeszłość Marszałka, ale dalsze dokonania na stałe wpisały Jego nazwisko do panteonu wybitnych Polaków i patriotów. Może tą metodę zastosować również współcześnie? Jakby Pan spytał obcokrajowca o znanych mu Polaków usłyszałby Pan Jan Paweł i Wałęsa i po co to niszczyć.

Na pokrętne wynurzenia o tym czym jest państwo odpowiadać nie będę, bo widzę, że Pan nie rozumie o czym mowa.

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-15 18:01

Ach jeszcze , bo zapomniałem .

Z „ rewelacji” " dziennikarza " GW , ćpuna Piątka, wynika, że nic nie wynika .

Pan był, podobnie, Kownacki, jak i ja oraz wielu innych obywateli RP w różnych krajach świata.

Czy z tego, że Pan i ja byliśmy w Niemczech , wynika , bez innych dowodów, że jesteśmy agentami BND?

Powiem Panu więcej .

Ja od mniej więcej , początku lat 70 – tych jeździłem po buty do DDR .

Czy jestem agentem STASI ???

A jak ja napiszę, że jest Pan agentem i STASI i BND , bo był Pan w Niemczech , to co ???

Czy dwutygodniowy urlop w Egipcie przesądza o moim uczestnictwie w IS ???

Powagi trochę Panie PK !

Chyba nie chce być Pan głupszy i bezczelniejszy od Piątka ???

PK.: ależ szanowny Panie, sam Pan pewnie nie wierzy w te napisane przez siebie bzdury. I Macierewicz i Kownacki rozwijali swoją działalność nie w jakimś obcym kraju, lecz tu, w naszej Ojczyźnie i prawdopodobnie dla obcego kraju.
(Na marginesie, to szkoda, że podróże nie nauczyły Pana demokracji i europejskiego patrzenia na rzeczywistość. Widać , żeś Pan beton!)

Dlatego uważam, że obydwaj panowie powinni się stawić przed swego rodzaju "komisją senacką" i odpowiedzieć na ile jest to prawda.

Buniek @ 176.111.153.*

wysłany: 2017-07-15 18:10

Pani Szczypińska (posłanka PIS) na swoim koncie Twittera (chyba ze fake konto) napisała, że PIS już nie zamierza oddawać władzy. W wielu miastach ludzie dziś i jutro wychodzą na place. Czy u nas coś na rynku albo pod sądami się organizuje?



PK.: u nas, na wsi? Z Widzem, B+, Minotaurem, czy też Jackiem Jakubcem?

Pewnie, że tego nie planuje - i bardzo dobrze. Niech rozpisze wcześniejsze wybory dla wzmocnienia władzy i osiągnięcia większości konstytucyjnej.

Otóż zwolennicy rządów prawa i przestrzegania konstytucji oraz przeciwnicy stalinizacji RP zbierają się na Pl. Ratuszowym, jutro, 16.07. o 12.00!

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-15 18:14

http://racjapolskiejlewicy.pl/donald-tusk-podejrzany-o-wspolprace-ze-stasi-i-sb-agent-o-pseudonimie-oscar-czy-to-prawda-panie-premierze-jezeli-tak-to-prosimy-o-natychmiastowa-dymisje-panska-i-rzadu/5181


Donald Tusk podejrzany o współpracę ze STASI i SB agent o pseudonimie „Oscar” Czy to prawda panie Premierze? Jeżeli tak to prosimy o natychmiastową dymisje pańską i rządu.

Jak donosi „Dziennik gajowego Maruchy” nazwisko jakie pada w sprawie wspólnego agenta NRD-owskiej STASI i PRL-owskiej SB, to nazwisko premiera Donalda Tuska. Choć nikt nie jest w stanie przedstawić dowodów na piśmie, to jednak informację tę potwierdza każdy były funkcjonariusz zarówno STASI jak i SB poproszony o komentarz.

Cała sprawa ma związek z ukazaniem się w Niemczech książki Ralfa Georga Reutha i Günthera Lachmanna „Pierwsze życie Angeli M.” poświęconej działalności w NRD obecnej kanclerz Angeli Merkel. Twierdzą w niej, że w 1981 była szefem wydziału agitacji i propagandy FDJ (Wolna Młodzież Niemiecka – komunistyczna organizacja młodzieżowa Socjalistycznej Partii Jedności Niemiec w NRD) oraz członkiem władz komisji zakładowej Akademii Nauk w NRD.

Wolfgang Schnur oraz Lothar de Maizière – polityczni protektorzy młodej Angeli Merkel, pod których skrzydłami rozpoczynała polityczną karierę, okazali się agentami STASI. Obaj na terenie byłej NRD tworzyli oddziały zachodnioniemieckiej partii CDU, z której wywodzi się … Angela Merkel.

Jeżeli Donald Tusk był agentem STASI i SB o pseudonimie „Oscar”, który aktywnie działał w gdańskiej „Solidarności”, to ewentualne zamierzchłe powiązania ze STASI mogą rzucać zupełnie nowe światło na wzajemnie wsparcie i zażyłe stosunki w polityce międzynarodowej Donalda Tuska i Angeli Merkel.

MNIE NIE OBCHODZI KTO TO NAPISAŁ , TYLKO TO , CO NAPISAŁ !!!

PK.: proponuję zejść na ziemię i porównywać jabłka z jabłkami, a gruszki z gruszkami. Zaraz pewnie przytoczy Pan listę Żydów rządzących Polską od 1989 za portalami ONR i Wszechpolaków lub innych prawdziwych patriotów albo uzna Pan listę Wildsteina za wiarygodną.

A tak dla zgodności z historią, to informuję, że politycznym ojcem Merkel był Helmut Kohl.

Mam do Pana takie jedno, ale dość podstawowe pytanie:

jak dobrze ma działać system sprawiedliwości i wydawać obiektywne, zgodne tylko z prawem wyroki, gdy sądami, prokuraturą i - w dużej mierze, poprzez planowaną nową izbę SN - również adwokaturą oraz radcami prawnymi ma zarządzać ten sam polityk?

Czekam na odpowiedź. Może, choć raz wypowie się Pan na temat zamiast zamulania bełkotem propagandowo-demagogicznym.

net @ 78.88.139.*

wysłany: 2017-07-15 21:55

Nie będę Was oszukiwał i pisał, że jestem do końca zadowolony z rządów Prawa i Sprawiedliwości. Jednak na rynku politycznym w naszym kraju nie ma innego wyboru, gdyż np. Ruch Narodowy jest w rozsypce, Wolność to wariactwo, a Kukiz15 pokazał, że jest tak antysystemowy jak Jaruzelski. Partia Kaczyńskiego powoli zmienia nasze państwo i rozwala stare, zgniłe układy. Reforma sądownictwa, uszczelnianie systemu podatkowego i przede wszystkim dogadywanie się z Ameryką na temat gazu, to są rzeczy, które muszą powodować reakcję Niemiec i Rosji. A to, że PO, Nowoczesna i PSL są ich sługami i gorliwie wykonują polecenia z tamtej strony, więc awanturę mamy gotową. Po przyjeździe Donalda Trumpa i zapowiedzi zmiany, naszym wrogom zostało tylko atakować i jak najszybciej doprowadzić do zmiany rządu. A czy będzie to pucz, czy coś innego? Te sprawy nie mają znaczenia. W Moskwie i Berlinie, smutni panowie zastanawiają się, jak obalić Kaczora i PiS!.

PK.: wszystko w tym wpisie jest tak zgodne z faktami, jak stwierdzenie, że PiS zmienia państwo powoli.
Owszem PiS twierdzi, że rozwala stare układy, ale piorunem buduje nowe. To tylko rozdzielanie kasy wśród swoich.
Reforma sądownictwa jest potrzebna, ale prawdziwa, a nie taka rozwalająca cały system prawny.
Dogadywanie się z Trumpem na temat gazu, ale po ile?
Jaką zmianę zapowiedział Trump?
I tak dalej... Narracja złożona z kłamstw, półprawd i demagogii.

Aż się wierzyć nie chce, że Pan w te bzdury wierzy.

W jednym punkcie się z Panem absolutnie zgadzam: tak, brak alternatywnej propozycji. Jednak nie znaczy to, że dobrowolnie mam sobie założyć stryczek na szyję!

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-16 07:01

Chciał Pan odpowiedzi, to proszę.

(PK.: publikuję tylko fragmenty dotyczące pytania, rezygnując z rynsztokowej demagogii)

Na Pana pytanie o Ziobrę , to odpowiedzią jest pytanie , czy tylko o Ziobrę Panu chodzi ?

Ma Pan uczulenie, podobnie jak inni wrogowie dobrej zmiany ?

A może mi Pan wytłumaczyć, dlaczego w Niemczech , minister wybiera i mianuje sędziów a nie „ spółdzielnia sędziowska „, jak dotychczas było w Polsce ?

Warto w tym miejscu przypomnieć wczorajszą wypowiedź w Sejmie ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro, która obnaża hipokryzję niemieckich polityków.
Jak sprawa wygląda w Niemczech? Minister sprawiedliwości ogłasza wolne stanowiska. następnie kandydaci (na sędziów - red.) zgłaszają się - gdzie? do prezesa? Nie, do ministra sprawiedliwości. Urzędnicy MS analizują opinię o kandydatach (...). Minister mianuje kandydata na stanowisko i dopiero po pozytywnej opinii mianuje go na kandydata na sędziego. Czy widzicie różnicę?

PK.: otóż różnice są zasadnicze. Proszę się z nimi zapoznać:
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/jak-wybierani-sa-sedziowie-w-panstwach-ue/ghbzlzb

albo:
Sędziów federalnych powołuje prezydent USA za, jak stanowi konstytucja USA, "radą i zgodą" Senatu USA. W praktyce kandydata wskazuje prezydent, następnie musi on przejść proces zatwierdzenia (confirmation) przez Senat - izbę wyższą parlamentu. Procedura ta składa się zwykle z przesłuchania (lub ich szeregu) przed odpowiednią komisją senacką, następnie komisja uchwala rekomendację dla izby, która w głosowaniu podejmuje ostateczną decyzję. Dla skutecznego powołania sędziego niezbędne jest uzyskanie w Senacie większości 2/3 głosów. Proces ten musi zostać powtórzony, jeśli sędzia awansowany jest do sądu wyższego szczebla (przy czym nie ma obowiązku, aby sędziowie zaczynali karierę od najniższego szczebla - niektórzy trafiają od razu do Sądu Najwyższego).

Podkreślam najistotniejszy fragment: "niezbędne jest uzyskanie w Senacie większości 2/3 głosów"!!!!!!!!!!

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-16 12:27

"Wymiar sprawiedliwości musi mieć demokratyczną legitymację"

– W zachodnich systemach demokratycznych obserwujemy tendencję do zagwarantowania równowagi między wpływem samorządu sędziowskiego, parlamentów i rządów na nominacje sędziowskie – wyjaśnia dr Dimitra Kyranoudi, która w ramach pracy doktorskiej na Sorbonie porównywała systemy sądownicze w państwach UE.

Jej zdaniem także wymiar sprawiedliwości musi mieć demokratyczną legitymację, a pozostawienie wyboru sędziów samym sędziom jest tak samo niebezpieczne, jak oddanie ich wyłącznie w ręce polityków.

Żródło : http://wiadomosci.onet.pl/swiat/jak-wybierani-sa-sedziowie-w-panstwach-ue/ghbzlzb

Podkreślam, Jej zdaniem także wymiar sprawiedliwości musi mieć demokratyczną legitymację, a pozostawienie wyboru sędziów samym sędziom jest tak samo niebezpieczne, jak oddanie ich wyłącznie w ręce polityków.

Prezydent nie może być tylko notariuszem " sądowniczej kasty " i wyłącznie wybierać między " dżumą a cholerą " !!!

PK.: zapomina Pan o paru drobiazgach, a mianowicie:
obecne reformy idą w kierunku maksymalnego upartyjnienia sądów, bo:
wybiera się zwykłą większością,
kandydatów mogą wystawiać 20-osobowe grupy np. prokuratorów zdominowanych przez Ziobrę,
nie ma wysłuchania kandydatów
Komisja Sprawiedliwości jest tylko listkiem figowym ponieważ rządzi nią partia władzy,
prezesów sądów będzie teraz wyznaczał Ziobro,
Izba Dyscyplinarna SN złożona z ludzi zatwierdzonych i praktycznie wybranych przez Ziobro ma mieć wpływ na "zachowanie" sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych.

Czy to jest demokracja? To jest demokracja socjalistyczna (było takie śmieszne określenie za czasów PRL), która polega tylko na zachowaniu pozorów i fasady, choć wszyscy wiedzą gdzie i kto podejmuje decyzje - Komitet Centralny.

Proponować winni fachowcy (bo jakie kryteria oceny profesjonalności sędziego posiada lekarz, lalkarz lub technik ogrodnictwa) a wybierać, niech wybierają lub zatwierdzają przedstawiciele Narodu ale większością 2/3.

Tak właściwie, to tylko czekam aż PiS przestanie mieć większość i następca będzie konsekwentnie stosował wszystkie Wasze wspaniałe i demokratyczne ustawy i metody. Ale będzie wrzask, że koryto, że brak demokracji, że zemsta, że kolesiostwo, że opozycji nie dopuszcza się do głosu, że zapomina się o zdaniu części Narodu, że ... itp.

P.S. Właśnie na TVPiS Info przemówił jakiś "wybitnie uczony" doktor jakiejś "wspaniałej uczelni" i był uprzejmy wymienić legendę Solidarności i walki o wolną Polskę, Władysława Frasyniuka. I cóż oto o nim powiedział. Otóż, że nie może być wiarygodny, bo był przez 10 lat członkiem PZPR i tylko tyle. Panie doktorze cośtam cośtam nie wstydzi się Pan? Czy honorarium za komentarz i pokazanie "gęby" w telewizorze warte jest takiej paskudnej manipulacji? Czy ma Pan w domu lustro?

Widz @ 82.139.14.*

wysłany: 2017-07-16 17:08

Raczej zastanowiłbym się, żeby nazywać Frasyniuka " legendą ".

Poza innymi względami :

legenda
1. «opowieść dotycząca życia świętych i bohaterów lub jakichś wydarzeń historycznych, nasycona motywami fantastyki i cudowności»
2. «o osobie otoczonej niezwykłą sławą»
3. «zmyślone lub przesadzone historie dotyczące sławnych ludzi, miejsc albo zdarzeń historycznych»

Ile zmyśleń a ile przesady, bo święty to on chyba nie jest !

PK.: nie trzeba być świętym, by stać się, dzięki swoim dokonaniom, legendą, a w Pańskim podejściu do słowa "legenda" wykazał Pan tylko swoje ograniczenie intelektualne. Taki typowy odbiorca wSieci, wPolityce, TVPiS Info.

Marta @ 79.75.110.*

wysłany: 2017-07-17 19:39

Wkońcu się za te sądy zabrali , człowiek już patrzeć nie może co oni z ludźmi wyprawiali , całe miasto ma tam teczki .

PK.: sądy było trzeba zreformować, ale nie partyjnie spacyfikować. Czy ziobrowi nominanci o kwalifikacjach Jakiego coś poprawią? Mam wątpliwości. Jedno jest możliwe, że paru szwagrów, teściów lub ojców zostanie prezesami sądów, bo potrzebni są ludzie zaufani, a rodzinie kasa.

B- @ 89.250.198.*

wysłany: 2017-07-18 19:22

Dialog rządów dobrej zmiany z narodem http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/krystyna-pawlowicz-do-reportera-onetu-po-wakacjach-zabierzemy-sie-za-was/hf4z648

PK.: jest wspaniały przykład klasy nowych lepszych demokratycznych elit! Mnie się podoba, bo ta arogancja i chamstwo obnaża i szanowną Panią Profesor i cały ten wspaniały obóz dobrej władzy. Jedno jest dobre: głośno przyznała czemu to tempo. Trzeba chronić d..y swoich i tylko to jest interesujące.
To jest żart, a nie władza! Oby jeszcze nie wszystko zepsuli do ewentualnych wyborów!
Choć, jeśli Prezes zapowiada oficjalnie, że wybory się odbędą, to - znając go - mam coraz większe wątpliwości czy i jakie. Może, zgodnie z wykładnią zaprezentowaną przez Prezydenta przy okazji prawa łaski - Prezes łaskawie i dobrotliwie zdejmie Narodowi z głowy ten stres i kłopot i zlikwiduje wybory, bo przecie i tak rządzą nami najlepsi.

Z ostatniej chwili:
dziś wielki i przełomowy dzień. Prezydent się trochę obudził, a Kaczyński pękł i obnażył swoją prawdziwą arogancką, chamską i mściwą twarz. Taki człowiek rządzi naszym krajem tylko zemstą i nienawiścią! To jest groźne!!!!!
Prezesowi jest potrzebna Nowogrodzka tylko do realizacji swojej nieograniczonej żądzy władzy i zemsty. Prezesowi potrzebna jest porada lekarska i najprawdopodobniej terapia!!!
Może to wystąpienie otworzy oczy paru Widzom, Minotaurom, Jakubcom(tu mam największą nadzieję, bo Jego szanuję) i im podobnym!!!
Czekam na ciąg dalszy!
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/incydenty-w-sejmie-kaczynski-do-poslanki-won-tarczynski-wyrywa-telefon/xrnn52b

Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść: